کد خبر: ۶۷۶۲۰۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

مومو؛ دختر ترسناک و تلخ

بعد از چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می داد و به نوعی با مسخ کردنشان آنها را تشویق به گرفتن جان خود می کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.
مومو؛ دختر ترسناک و تلخ
آفتاب‌‌نیوز :

خبر کوتاه بود؛ دانش آموز ۱۱ ساله خوزستانی تحت تاثیر چالش "مومو" جان خود را گرفت.

قرار بود تکنولوژی به آرامش جان افراد بشر تبدیل شود، اما ظاهرا در مواقعی و با سود جویی برخی به بلایی برای جان افراد حساس و گاه ناآگاه تبدیل شده است.

بعد از چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌داد و به نوعی با مسخ کردنشان آن‌ها را تشویق به گرفتن جان خود می‌کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.

در سال ۲۰۱۶، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره‌ای زیبا و زنانه با چشمان بر آمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می‌ورزد، مو‌های نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطفه‌ترین فرد احساسات را بر می‌انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و در حقیقت یک عروسک ژاپنی است، که در حساب اینستاگرامش قرار گرفته است، اما پس از اینکه به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره‌های مختلف با شما تماس میگیرد قرار می‌گیرد.

بعد از فروکش کردن ماچرای نهنگ آبی چالش جدیدی در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده به نام مومو که تصویری ترسناک از یک زن است.

طبق گزارش دیلی میل، یک بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته‌های اخیر در دنیا همه گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده‌ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی شود.

مومو با ارسال فرامینی و تصاویر خشونت به کاربر شروع می‌شود و در صورت عدم امتناع از رعایت قوانین بازی، کنترل کننده می‌ترسد.

چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با ویژگی‌های گروتسک و برآمدگی چشم است که احتمالاً بر گرفته از کار هنرمند ژاپنی Midori Hayashi است (هایاشی هیچ ارتباطی با بازی ندارد).

این بازی در اپلیکیشن واتس آپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به صورت ناشناس، کاربران را به چالش دعوت کرده و آن‌ها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کند.

هشدار پلیس فتا به والدین

پلیس فتا استان خوزستان در پی انتشار چالش خطرآفرینی به نام مومو در فضای مجازی به خانواده‌ها و دانش آموزان هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند روز پنجشنبه درباره انتشار "چالش مومو " در شبکه‌های اجتماعی سطح استان اظهار داشت: باتوجه به دریافت گزارشی با عنوان چالش مومو در شبکه‎های اجتماعی و اهمیت موضوع، بررسی این چالش خطرآفرین در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در روز‌های گذشته پیامی به نام "چالش مومو " در شبکه‌های اجتماعی بخصوص واتساپ منتشر شده که اغلب در استان‌های جنوبی شاهد آن بوده‌ایم و برخی کاربران نیز که بیشتر آن‌ها دانش آموز بوده‌اند، این پیام‌ها که حاوی تصاویر مومو هستند را دریافت کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: برای برخی از کاربران واتس آپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و خارجی پیام‌هایی به زبان فارسی ارسال شده که از آن‌ها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند؛ مومو با استفاده از یک حساب کاربری واتس‌آپ، یک لینک تماس برای افراد ارسال کرده و پس از شروع به گفتگو با افراد، آن‌ها را به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌کند.

وی گفت: متاسفانه کلیپ‌های چالش مومو باعث نگرانی خانواده‌ها شده و این نگرانی‌ها به فرزندان نیز منتقل و باعث ایجاد اضطراب در بین آن‌ها شده است.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا نشان داده که عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود والدین خونسردی خود را حفظ کرده و توصیه‌های لازم را به فرزندان خود منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: پلیس فتا پیش‌تر در خصوص خطرات احتمالی استفاده دانش‌آموزان از پیام رسان‌های خارجی هشدار داده بود، ولی متاسفانه همچنان شاهد هستیم که والدین اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیام رسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار می‌دهند و همین موضوع زمینه ساز این مشکلات شده است.

وی از والدین خواست بر استفاده فرزندان خود از پیام رسان‌های خارجی نظارت بیشتری داشته باشند و آن‌ها را برای آموزش مجازی به نرم افزار‌های خارجی راهنمایی نکنند و اگر به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری غیر از برنامه شاد وجود داشت از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

سرهنگ حسنوند همچنین از شهروندان خواست هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
10
در این قضیه استفاده از پیام رسان خارجی و عمدتا واتس آپ، والدین هیچ نقش و انتخابی ندارند. جناب پلیس فتا اگر نمیدانید، بدانید که وقتی این شاد کذایی کار نمی کند معلمان دستور میدهند (و هر کدام هر سازی دوست دارند میزنند) که دانش آموز چکار کند. البته پیام رسان داخلی هم فرقی با شاد ندارد و همه تعطیل هستند به علاوه نگرانی واقعی که از تجاوز به حریم خصوصی کاربران وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
7
5
چرا واتس آپ رو فیلتر نمیکنید و بجاش تلگرام رو آزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
5
اصلا تبلت داشته مومو بازی کنه؟ خخخخخخخخخخخخخخ
زینبب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
3
واقعا این مومو کیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
منم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
2
همش دوروغه بعضیاهم پروفایلشونو شبیهش میکنن و بی مزگی در میارن
الیایعقوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
1
چیزچرت وپرتی اگرم واقعی باشه چندتا کشوررفته نتونستن بگیرن ولی من بازی برای احتیاط واتساپموپاک کردم شایدمومودیوانه ی برای همین بااین کاراخوشحال بشه شایدم میخوادبفهمونه که میتونه همه کاربکنه چون همیشه میگن دخترابه دردکارنمیخورن میخوادبفهمونه که یه دختر میتونه همه کاربکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
2
3
کاری کتید که مومو نتونه به واتساب نفوذ کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین