کد خبر: ۶۷۶۴۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

به دلایل امنیتی ۱۵۰۰ نفر در زنجان دستگیر شدند

رئیس پلیس استان زنجان ضمن تقدیر از همکاری بسیجیان زنجانی با پلیس گفت: از اول شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳ میلیون اقلام بهداشتی کشف شده و یک هزار و ۵۰۰ نفر از مخلان امنیت دستگیر شده‌اند.
به دلایل امنیتی ۱۵۰۰ نفر در زنجان دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار رحیم جهانبخش امشب در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در هفت ماه گذشته یکی از پرتراکم‌ترین و پرکارترین مقاطع زمانی را در سطح کشور و همچنین استان داشته‌ایم و از روزهای اولیه مقابله با ویروس کرونا، پلیس در خدمت مدافعان سلامت بوده و متناسب با فضا علاوه بر ماموریت‌های رایج و مستمر اعم از ارائه خدمات انتظامی، وظایفی را در حوزه سلامت به عمل رسانده است.

وی با بیان اینکه همکاران نیروی انتظامی با تلاش مضاعف در کنار مدافعان سلامت حضور پیدا کرده‌اند، افزود: عده‌ای معلوم الحال در این شرایط به جای کمک به جامعه اقدام به فضاسازی و ایجاد التهاب در جامعه می‌کنند که پلیس مقتدرانه و هوشمندانه این موارد را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد می‌کند، در این راستا بخشی از توان ما در بحث مقابله و پیشگیری با شایعات داشته‌ایم.

رئیس پلیس استان زنجان با اشاره به پای کار آمدن گروه‌های مختلف برای کمک به پلیس، گفت: به لطف خدا در بحث محدودیت‌ها اقدامات به خوبی پیش رفتند و گرو‌ه‌های مختلف همچون بسیجی‌های دلاور و سازمان‌های مردم نهاد به کمک پلیس آمدند.

وی به محور دیگر فعالیت پلیس اشاره و تصریح کرد: عده‌ای مشکلات را برای خود فرصت می‌بینند و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند که در بحث اقلام بهداشتی همین اتفاق افتاد و عده‌ای اقدام به احتکار، قاچاق و انبار وسایل بهداشتی کردند، اما در نتیجه تلاش‌های پلیس 3 میلیون اقلام بهداشتی کشف شد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در حوزه محدودیت‌ها برای تلطیف اثرات جانبی ویروس تلاش‌ کرده‌ایم، گفت: همزمان با کارهای دیگر طرح‌های برخورد با عوامل ناامنی‌ساز که در جامعه درحال رخ دادن بودند مانند سرقت‌ها را پیگیری کرده‌ایم شاید بیش از یک هزار و 500 سارق و افراد مخل امنیت عمومی دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به بحث مواد مخدر، عنوان کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و 200 کیلو گرم مواد کشف شده است و در این راستا باندهای مختلف شناسایی شده‌اند و بیش از300 نفر دستگیر شده‌اند در نتیجه در شروع نیمه دوم سال فضای استان فضایی توام با آرامش در کنار امنیت است.

رئیس پلیس استان زنجان افزود: تا به این لحظه بیش از 330 هزار تماس با سامانه پلیس داشته‌ایم که 120 هزار مورد از آن عملیاتی بوده و منجر به اعزام اکیپ عملیاتی شده است.

وی با اشاره به شعار " همه باهم برای امنیت و سلامت" اشاره و بیان کرد: برای ایجاد سلامت، همت همگانی نیاز است و در این راستا باید اتفاق عمل رخ دهد. امیدواریم با همکاری مردم این شعار تحقق یاید.

سردار جهانبخش در خصوص امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است علی‌رغم اینکه شعار می‌دهند دولت مورد هدف آن‌هاست اما بیشترین ضربه را قشر کم درآمد متحمل شده است و پلیس در این خصوص توانست پس از دستور مقام معظم رهبری پلیس امنیت اقتصادی را تشکیل دهد.

وی گفت: با توجه به چالش‌های اقتصادی که در جامعه وجود دارد ماموران پلیس امنیت اقتصادی تلاش کرده و در زمینه نهاده‌های دامی نیز ورود کرده‌اند. نظارت برنحوه واردات و پیشگیری از قاچاق نهاده‌ها به نقاط غیرمجاز یکی از وظایف ماست و در حوزه نهاده‌ها با حمایت استاندار فعالیت می‌کنیم چرا که ارز مملکت باید معطوف کالاهای اساسی باشد.

این مسئول در خصوص سلامت خانواده در فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک واقعیت در سطح جامعه است و این فضا تبدیل به فضای واقعی شده است در نتیجه توسعه امنیت در آن هم پیچیده و لازم شده است.

وی به چالش "مومو" اشاره و تاکید کرد: خواهش می‌کنیم خانواده‌ها توجه ویژه به فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی داشته باشند و این امر که آموزش مجازی شده است دلیلی برای غافل شدن خانواده‌ها نشود. بحث چالش مومو هیچ پشت پرده‌ای ندارد و تهدید واقعی نیست پس خانواده‌ها باید مطالعه داشته باشند تا فرزندان از نظر روانی درگیر نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
حجت الله عسگری
|
United States of America
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
9
8
سلام وخسته نباشید ویژه به پاسداران سلامت وامنیت. لازم به ذکراست که افرادی ورجامعه هستند گه حکم ویروس کرونادارندوپلیس هم‌حکم سیستم امنیتی بدن جامعه وجهان.ازافراد وخانواده های محترم استدعادارم منافع جمع وجهان رابه منافع فردی ترجیح دهند سلول سالم ومفیدی برای همه باشندواگرتوان یاری پلیس پرستاروپرشک راندادند لطفاشرودعوا درن نکنند وباراضافه ای بردوش خسته انهانباشندتا جامعه و جهان سالمی داشته باشیم ‌باهمه دوست باشیدومهربورزید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
9
4
تیترتون منو کشته به دلایل امنیتی بایدمیزدید مخل امنیت بالاخره شماهم رسانه هستید سعی می کنید از آب گل آلود ماهی بگیرید
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
تیترشون غلط نیست ، قدری قضیه رو پیچوندن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
4
زنجان رو خلوت كرديد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
2
قطعاتوصف نماز جماعت دستگیرنشدند
بی خود کسی را دستگیر نمیگنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
1
درود خدابرسربازان اسلام
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین