کد خبر: ۶۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

عملیات گسترده پلیس فرانسه درباره قتل دلخراش یک معلم

ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه از انجام عملیات پلیسی بر ضد ده‌ها‌ نفر در چارچوب تحقیقات جاری پس از کشته شدن یک معلم تاریخ در این کشور خبر داد.
عملیات گسترده پلیس فرانسه درباره قتل دلخراش یک معلم
آفتاب‌‌نیوز :

آقای دارمنن که با شبکه رادیویی «اروپ ۱» گفتگو می‌کرد همچنین مدعی شد که برضد ساموئل پاتی، معلم تاریخ یک مدرسه راهنمایی در حومه پاریس به دلیل نشان دادن کاریکاتور‌های پیامبر اسلام «فتوا» صادر شده بود.

وی با اشاره به تحقیقات جاری تصریح کرد که فتوا از سوی پدر یک دانش‌آموز دختر مدرسه‌‌ای در «کنفلان-سنت-اونورین» و نیز یک فعال اسلامگرا به نام عبدالکریم صفریوی صادر شده است.

این دو فرد بخشی از یازده نفری هستند که پس از سربریده شدن معلم تاریخ فرانسوی بدست یک جوان ۱۸ ساله چچن در چارچوب تحقیقات اولیه بازداشت شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه بدون ارائه جزئیات بیشتر در خصوص عملیات پلیسی که به گفته وی از سحرگاه روز دوشنبه آغاز شده گفت: «این عملیات حاصل تصمیم اتخاذ شده در جلسه روز یکشنبه شورای دفاع است و لزوما تنها افرادی که مرتبط با تحقیقات قتل ساموئل پاتی هستند را هدف نمی‌گیرد.»

به گفته آقای دارمنن انجام عملیات پلیسی بر ضد چندین فرد مرتبط با گرایش‌های افراطی یک پیام ویژه دارد و آن «برخورد جدی و فوری با دشمنان جمهوری» است.

وزیر کشور فرانسه با اشاره به این نکته که چندین نهاد و انجمن اسلامی از جمله «جمعیت ضد اسلام‌هراسی در فرانسه» در راستای اقدامات جدید دولت به زودی منحل می‌شوند، یادآور شد که بیش از هشتاد تحقیق بر ضد نفرت پراکنی در اینترنت آغاز شده و چندین نفر نیز در چارچوب این تحقیقات بازداشت شده‌اند.

ژرار دارمنن با تاکید بر اینکه در جلسه شورای وزیران خواستار انحلال «جمعیت ضد اسلام‌هراسی در فرانسه» شده، تصریح کرد تحقیقات نشان می‌دهد که این نهاد برغم دریافت کمک‌های دولتی و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برخلاف رویکرد دولت عمل می‌کند و دشمن جمهوری است.

وی همچنین در این راستا از یک نهاد غیردولتی دیگر موسوم به «برکه سیتی» Baraka City نام برد که ادریس یمو رئیس آن روز پنجشنبه در چارچوب تحقیقات انجام شده در باره فعالیت شبکه‌های اجتماعی تحت پیگرد قضایی گرفت.

وزیر کشور فرانسه همچنین روز یکشنبه اعلام کرده بود که به فرمانداری‌های کلیه مناطق کشورش دستور داده تا ۲۳۱ فرد شناخته شده به دلیل گرایش‌های افراط‌گرایانه را اخراج کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین