کد خبر: ۶۷۶۷۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
ربیعی: سیاست عدم خروج ایران از برجام خاصیت خود را نشان داد

سخنگوی دولت: ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند/ همه را به صلح دعوت کرده‌ایم

سخنگوی دولت رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را یک دستاورد مهم ایران در عرصه بین المللی عنوان کرد و گفت: سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد.
سخنگوی دولت: ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند/ همه را به صلح دعوت کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در روزهای اخیر یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین‌الملل را تجربه کردیم. این دستاورد که بر اساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت مردم ایران به دست آمد، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران است.

وی افزود: به رغم مخالفت‌ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی‌های آمریکا، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها این محدودیت‌ها برداشته شد این یک علامت هم برای جامعه بین‌الملل هم مردم عزیز ماست.

سخنگوی دولت یادآورشد: جامعه جهانی در یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی‌های آمریکایی‌ها را از خود نشان داد این هم یک اتفاق بدیع در عرصه نظام بین‌الملل بود.

ربیعی ادامه داد: این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ‌آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام در زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، ما سیاست درست اتخاذ کردیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد. به طوری که علاوه بر کنترل کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران، آثار مثبت خود را به مرور نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت موفقیت‌هایی همچون در موفقیت در لاهه و زیر بار نرفتن شورای امنیت را از دیگر دستاوردهای ایران عنوان کرد و افزود: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نویدبخش عقب‌نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه‌های اقتصادی مالی بانکی و سایر اقلام انسانی است. به بیان روشنتر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه‌ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منت‌های منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه‌های اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند

ربیعی تصریح کرد: ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند. سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در سایه قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد، افزود: ما بر این اساس در همه حوزه های منطقه‌ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم. طی همین روزها، جهان و منطقه ما شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ما در مناقشات منطقه ای قفقاز است.

همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم

سخنگوی دولت بیان کرد: در یمن نیز ما توسعه طلبی و تجاوز را محکوم کرده‌ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده‌ایم؛ همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی‌گری مبارزه بی امان و واقعی کرده ایم. بنابراین هراس آمریکا یک هراس تسلیحاتی نیست هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم‌های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم‌انداز قابل رویت قرار داده است.

۹ استان در شرایط هشدار کرونا قرار دارند/ رعایت پروتکل‌ها ۵۴ درصد شده است

ربیعی با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا گفت:در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در ۱۲ استان سیر صعودی و ۹ استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد. به رغم همه تاکیدها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۴۲ درصد در دو هفته قبل، به ۵۴ درصد رسیده است و امیدواریم با همکاری همه مردم عزیز این روند افزایش یابد.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها باید به بالای ۹۰ درصد برسد، گفت: تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است.

ربیعی بیان کرد: از همه مادران باردار می خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه، حتما به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به فشارهای سنگینی که به کادر درمان کشور وارد می شود، ‌ تصریح کرد: از همه هموطنان می خواهیم ضمن حمایت خود با مراعات پروتکل‌ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند.

ربیعی با تشکر و قدردانی مجدد از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور درگذشت دکتر زارع رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد را به خانواده آن مرحوم و همه بازماندگان و خانواده بهداشت و درمان تسلیت گفت.

موافقت دولت با سرمایه گذاری در طرح‌های ریسندگی و بافندگی خراسان جنوبی

دستیار ارتباطات اجتماعی دولت درباره در تصمیمات هفته گذشته هیات دولت گفت:کنترل قیمت ها و افزایش نظارت‌ها از مهمترین مواردی بود که در جلسات دولت مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. دولت به هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال، با صدور مجوز سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح‌های رسیدگی جدید و بافندگی در استان خراسان جنوبی موافقت کرد.

وی افزود: بر این اساس ایمیدرو نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح های ریسندگی و بافندگی با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار و ۹۶۰ تن انواع نخ و ۵.۱۶ میلیون مترمربع پارچه در مناطق توسعه یافته استان خراسان جنوبی از محل منابع داخلی اقدام می‌کند.

ربیعی افزود: همچنین در تصمیم جلسه یکشنبه دولت به منظور جبران افزایش هزینه های آسیابانی و کمک به صنعت آرد و نان کشور به میزان یازده درصد (۱۱%) قیمت آرد طی سه سال اخیر را به محاسبه سازمان حمایت و مصرف کننده میزان ریالی را تعیین می‌کند. و این افزایش از سوی دولت تامین خواهد شد.

آرزوی درآمد ارزی بدون نفت را تا حدودی محقق کردیم

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی صادرات، گفت: تحریم گران فکر می کردند با تحریم‌های بی‌سابقه ایران به زانو در خواهد آمد. اما خوشبختانه امروز تلاشهای صنعتگران، کارآفرینان و دیپلماسی اقتصادی فعال ما باعث شده که دولت دوازدهم آرزوی دیرین مبتنی بر درآمد ارزی بدون نفت را تا حدود زیادی محقق سازد.

وی بیان کرد: این یک خواست ملی همیشگی دلسوزان ایران بوده است که ارز لازم برای زندگی روزمره و کالاهای اساسی و توسعه کشور ناشی از تولید و کار ایرانی محقق شود نه با ارز حاصل از خانم فروشی از منابع زیرزمینی.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان این که یکی از هدف‌های اصلی تحریم کاهش صادرات و عدم دستیابی ایران به منابع ارزی برای تامین موارد مورد نیاز بوده است، گفت: با این تحریم‌ها، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در کانون تهدید جدی قرار گرفت، اما دولت استراتژی افزایش صادرات غیرنفتی را در دستور کار قرار داد که این استراتژی نتیجه بخش بود.

وی افزود: از دشواری‌های کار دولت در این دوره، علاوه بر تحریم پدیده کرونا و بسته شدن مرزها هم بود.

افزایش ۲۴ درصدی صادرات شهریور نسبت به مرداد ۹۹

سخنگوی دولت اظهار داشت: امسال دنیا با شیوع پاندمی کرونا، با بزرگترین رکود اقتصادی ۷۰ سال اخیر پس از جنگ جهانی دوم روبه رو شد و تجارت جهانی آسیب شدیدی دید. بعضی کشورهای صادرکننده بزرگ تا ۷۰% کاهش صادرات را در بعضی ماه‌ها تجربه کردند.

ربیعی افزود: کشور ما هم در ابتدا با بسته شدن مرزها و اعمال محدودیت های کشورهای واردکننده با کاهش صادرات روبه رو شد که خوشبختانه صادرات شهریور نسبت به مرداد ۲۴% افزایش یافت و با تداوم این رشد، امیدواریم آمار صادرات به سطح مطلوب مورد نیاز برسیم.

ارزهای صادراتی برگردد، بیثباتی ‌ارزی کاهش می‌یابد

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی در دولت های نهم و دهم در سال‌های بدون تحریم یا تحریم سست در جمع ۲۱۷ میلیارد دلار بود ولی در دولت یازدهم حدود ۱۸۰ میلیارد دلار و دولت دوازدهم به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید که مجموعا با ۳۳۰ میلیارد دلار بیشترین میزان صادرات انجام شده است،این آمار بدون احتساب مدت باقیمانده از دولت دوازدهم است که قطعا آمار نهایی را بهبود خواهد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان داریم با بازگشت کامل ارز صادرکنندگان غیرنفتی، بی ثباتی‌های ارزی اخیر کاهش یافته و سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا شکست خواهد خورد، این آثار نماد روشنی از اهتمام و تلاش دولت برای فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صادرات غیرنفتی است.

ربیعی با تبریک روز ملی صادرات به تلاش گران صادرات و صادرکنندگانی که با تحویل به موقع ارز به بانک مرکزی نگاه ملی دارند ، بیان کرد: دولت در ماه‌های اخیر سیاست‌هایی برای تشویق صادرکنندگان و بازگرداندن ارزهای بدست آمده از قبیل سیاست‌های مالیاتی اتخاذ کرده است و حمایت خود را از صادرات کنندگان ارائه خواهد داد.

تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس/ ابهامات دستگاه‌های نظارتی برطرف شد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر تزریق مبلغی از منابع صندوق توسعه ملی به بازار بورس و تقویت بازار سرمایه اظهار داشت: من چندین بار این موضوع را دنبال کرده‌ام چرا که کمک زیادی به بورس خواهد کرد و خوشبختانه اکنون به فرآیند اجرایی خوبی رسیده است.

ربیعی درباره علت تاخیر در تزریق این مبلغ به بازار بورس افزود: پیچیدگی و ابهامات زیادی پیرامون این تصمیم از جمله اینکه این سپرده‌گذاری به چه نرخی و چه مدتی صورت گیرد و نحوه بازگشت منابع به صندوق توسعه ملی چگونه خواهد بود، وجود داشت. به منظور رفع این ابهامات و ابهاماتی که برخی از دستگاه‌های نظارتی داشتند، هیات امنای صندوق در دوم مهر ۹۹ تشکیل جلسه داد و ابهامات مطرح و برطرف شد.

وی یادآور شد:‌ بنابر اظهار رییس صندوق توسعه ملی و رییس سازمان بورس از طرف صندوق توسعه ملی تفاهمنامه و قرارداد امضا و به سازمان بورس ارسال شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها این بود که اختصاص ارز موجب افزایش پایه پولی نشود که با تدبیری که انجام گرفت، این کار از منابع مالی که برگشت به صندوق است، آغاز می‌شود و یکهزار میلیارد تومان هم تمهید شده که در مرحله اول در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

ربیعی افزود: این روند آغاز شده و امیدوار هستیم که این تصمیمات به شادابی و حفظ بورس در دراز مدت کمک کند و کسانی که در دراز مدت به بورس رفته‌اند نه تنها متضرر نشوند بلکه به علت کار درستی که انجام داده‌اند، تشویق شود.

حساسیت تست‌های کرونا ۵۰ تا ۷۰ درصد است

ربیعی درباره اظهارات اخیر «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه شمار جانباختگان کرونا بیشتر از دو برابر آمار اعلام شده است، گفت: اظهارات آقای حریرچی جدید نبود و فقط زمانی این اظهار نظر مطرح شد که خوانش جدیدی از آن استنباط می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این هم مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم در ستاد ملی مبارزه با کرونا این موضوع بحث شد بود. اما موضوع این است که در ستاد ملی مبارزه با کرونا طبق پروتکل‌های جهانی مسائل لازم گفته می‌شود از طرفی حساسیت تست‌های کرونا نیز ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

سخنگوی دولت دوازدهم با بیان اینکه که خود او برای اطمینان از منفی بودن کرونا ۲ بار در فاصله ۴۸ ساعت تست داده است، تصریح کرد: این روال حساسیت تست‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در دیگر کشورها نیز وجود دارد و تا امروز تست‌هایی که ۱۰۰ درصد توانایی پاسخ دارند، نداشتیم.

ربیعی ادامه داد: بر اساس پروتکل‌ها و دستورعمل‌های سازمان بهداشتی جهانی، فقط مواردی که تست پی سی آر آنها مثبت می‌شود فوت کرونایی محسوب می‌شوند و پیش از این نیز در جلسات قبلی به این موضوع اشاره کرده بودم. اما آنچه که دوستان گفتند برای افزایش هوشیاری در جامعه بوده و البته می‌توان این آمار را هم در اعدادی ضرب کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به ویژه در ادارات افزایش یافته است، تصریح کرد: در مراکز عمومی که مسوول وجود داشته و قابلیت نظارت و تنبیه نیز بوده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است. همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش صنعت و خدمات عمومی بالا بوده و در نانوایی‌ها و بانک‌ها نظارت و سختگیری بیشتری صورت می‌گیرد. ولی رعایت مسائل بهداشتی هنوز رضایت بخش و کافی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
12
شرط ارزونی اینه که محض رضای خدا شما دخالت نکنید
ریاستهاتون سرجاش
چند تا نوکر کار بلد ودلسوز به ملت یا از داخل ویا از خارج وارد کنید شش ماهه اقتصاد مملکت رابدهید درست کند ۰(بشرط اینکه تمام درآمدها را در اختیارش قرار بدهید )ولی میدانم حرفم از خیالات وهمیاته،!.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
8
خريد اسلحه براي چيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
قیمت دلار را دولت آورد پایین چون دو سه نفر به روحانی اعتراض کردند . معلوم شد دولت وارد بازی در می آورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
ما عاشق سلاح خارج نیستیم نه سلاح هاس ساخت خودمان اگر ما هم ماهواره های پیشرفت ساخته بودیم هواپیمای جنگی پیشرفت ساخته بودیم اگر موشکهایمان قلب نیویورک و واشنگتن را نشانه می رفت و اگر دولتی داشتیم که دم از مذاکره و و صلح نمی زد ترامپ و جو بایدن اینقدر چرندیات نمی بافتند شما ضعف دارید که دلار را به اینجا رساندید ملت شما را هر گز نمی بخشد
Ismail
|
Singapore
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
چین 3 تریلیون دلار است . تا کنون معامله گران ایرانی از این بازار غول پیکر کسب نکرده اند . ارسال ده هزار معامله گر ایرانی به چین برای تقویت تجارت ایران به چین و توسعه آینده ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
چرا من عاشق موشکم
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
درسته سخنگویی
ولی حرف نزن !!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین