کد خبر: ۶۷۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

شاخص بورس دوباره منفی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) هفت هزار و پنج واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.
شاخص بورس دوباره منفی شد
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۵ واحد کاهش به ۳۹۳ هزار و ۸۷۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۰۴ واحد افت به ۲۵۸ هزار و ۳۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول پنج هزار و ۵۰۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۶۶۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۵۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۱۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۶۵۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۲۱ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۵۸۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۳۰ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۲۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۴۰۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۹۷ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۳۲۲ واحد و سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۸۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۴۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۸۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۶۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۲۸ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۱۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۸۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۱۹ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۷۱۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، مارگارین، نوسازی و ساختمان تهران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۴۲۸ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۳۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۷۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۰ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، اعتباری ملل (وملل)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه دی (ودی)، پتروشیمی مارون (مارون) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)،شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، نیروگاه زاگرس کوثر ( بزاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین