کد خبر: ۶۷۶۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

پلیس فتا: والدین نگران «مومو» نباشند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از والدین خواست از دانش‌آموزان در برابر چالش «مومو» مراقبت کنند و گفت: از فرزندان خود بخواهید، هنگام مواجهه با مومو، حتما آن بلاک و مسدود کنند و مسیر را ادامه ندهند.
پلیس فتا: والدین نگران «مومو» نباشند
آفتاب‌‌نیوز :

علی کسانی امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص مزایا و مضرات فضای اینترنت و سایبری، اظهار داشت: مزایای فضای سایبری قابل شمارش نیست، اما در در کنار آن هم تهدیدهایی وجود دارد که در صورت عدم توجه تبدیل به آسیب می‌شود و عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

وی در خصوص آسیب‌های فضاهای مجازی برای کودکان و نوجوانان، گفت: اگر خانواده‌ها مدیریت نکنند جمع‌گریزی؛ تاثیر بر روابط، تربیت، شخصیت، روح و روان، جسم و دین‌گریزی از تاثیرات منفی فضای سایبری بر روی کودکان و نوجوانان است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در بحث چگونگی مدیریت فضای سایبر توسط والدین،گفت: برای مدیریت والدین و بزرگترها باید سطح دانش و فرهنگ استفاده از رسانه خود را بالا ببرند تا راهکارهایی را که در بحث کنترل و نظارت به صورت دوستانه بکار می‌گیرند، مثمرثمر باشد.

وی از والدین خواست، ساعات استفاده فرزندان از فضای سایبری را محدود کنند و نرم‌افزارهایی را برای کنترل و نظارت فرزندان برروی سیستم آن‌ها نصب کنند.

کسانی در خصوص دغدغه این روزهای والدین در خصوص چالش مومو، گفت: چالش مومو یک حساب کاربری در اینترنت است که با تصویری ترسناک وارد می‌شود و به نوعی شرایط ترس را برای کودکان و نوجوانان به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: والدین شناخت کافی داشته باشند این چالش تنها مختص ایران نیست خیلی از کشورها با این چالش مواجه بوده و هستند، اولا ترسی نداشته باشند چرا که بیشتر یک جنبه شوخی دارد طرف می‌خواهد با معرفی خود را در فضای سایبری، مخاطبانی جذب کند که از صفحات و اکانت‌های جعلی استفاده می‌کند.

کسانی تصریح کرد: این روزها با توجه به شرایط کرونایی و آموزش مجازی دانش‌آموزان بهتر است والدین در کنار فرزندان باشند و توضیح دهند که این چالش واقعی نیست تنها تصویری ترسناک است وقتی با آن مواجهه شدید آن را بلاک و مسدود کنید و مسیر را ادامه ندهید.

وی با اشاره به تماس فروان والدین با پلیس فتا و نگرانی در خصوص چالش مومو، خاطرنشان کرد: وقتی پیام فرستاده شده از سوی مومو پاسخ داده می‌شود، همان لحظه شماره موبایل خود را در اختیار آن قرار می‌دهید؛ مومو فقط قصد اذیت کردن دارد از این رو از کاربر می‌خواهد اقدامات خطرناکی انجام دهد و برای او بفرستد تهدید می‌کند که اگر انجام ندهید تمام اطلاعات سیستم را هک کرده و منتشر می‌کند این صحت ندارد و شایعه است مگر اینکه اپلیکشن ارسالی مومو را روی سیستم خود نصب کرده باشید که در آن صورت به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
1
فتنه مومو زیر سر خودتونه.خودکشیهای حاصل کرونا و هردنبیلی کشور رو میندازید گردن چالش مومو!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین