کد خبر: ۶۷۶۹۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

چه کسی مانع کاهش قیمت دلار می‌شود؟

بررسی نرخ ارز صرافی ملی در روز جاری نشان می‌دهد، بانک مرکزی با شکاف قابل توجهی اقدام به خرید ارز می‌کند تا میل کاهشی بازارساز و شکننده بودن نرخ‌های کنونی شفاف شود.
چه کسی مانع کاهش قیمت دلار می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اظهارات متعدد کارشناسان اقتصادی مبنی‌بر شکننده‌بودن نرخ ارز در هفته‌های گذشته، بازار ارز در روزهای گذشته با ریزش قابل‌توجهی مواجه شده؛ به‌گونه‌ای که نرخ اسکناس آمریکایی در بازار تهران از ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان در ابتدای هفته به زیر ۲۸ هزار تومان کشیده شده است. به تبع افت قیمت ارز، بازار طلا نیز دچار ریزش حدوداً ۱۵ درصدی ظرف ۳ روز کاری گذشته شده است.

گزارش‌های میدانی حاکی است، در پی تقویت طرف عرضه در سامانه نیما و عرضه سنگین اسکناس از سوی بانک مرکزی در بازار متشکل ارزی، سوداگران این بازار به کمک بازوان رسانه‌ای خود به دنبال برهم زدن روند ریزشی و تقویت ارزش ریال هستند.

دلالان و سوداگرانی که برای تهییج بازار ارز از پروپاگاندای رسانه‌ای تا شدت بخشیدن به معاملات شبانه و فردایی، همه را به کار بسته بودند؛ در مواجهه با ریزش اخیر نرخ ارز تغییر موضع دادند و برای تثبیت جایگاهشان در بازار ارز، با تمرکز بر اقدامات بازارساز قصد برهم‌زدن جو کاهشی بازار را دارند.

بررسی تحرکات دلالان ارزی در فضای مجازی حاکی است، به دنبال تحمیل زیان ناشی از کاهش پلکانی نرخ ارز، حالا به دنبال جلب توجهات به نرخ‌گذاری بانک مرکزی در صرافی ملی هستند تا از این طریق به القای تمایل بانک مرکزی برای پیشگیری از کاهش بیشتر نرخ ارز بپردازند؛ اما واقعیت چیست؟

بانک مرکزی در راستای پیشگیری از نوسان‌گیری سوداگران از ذخایر اسکناس ارزی، در روزهای گذشته نرخ فروش اسکناس در صرافی ملی را مطابق نوسانات نرخ آزاد ارز جابه‌جا کرده تا دست برتر را در میدان داشته باشد.

از طرفی بررسی نرخ‌های صرافی ملی در روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه نشان می‌دهد، نه تنها ساکنان ساختمان شیشه‌ای مانع تجمع آربیتراژگیران در مقابل صرافی‌ها شده‌اند، بلکه با شکاف قابل توجهی اقدام به خرید ارز می‌کند تا میل کاهشی بازارساز و سمت و سوی آینده بازار شفاف شود.

گفتنی است، در تابلوی صرافی ملی نرخ فروش هر دلار آمریکا در روز جاری ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان و نرخ خرید آن ۲۵ هزار و ۴۷۰ تومان ثبت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
واضحه دلش نمیخواد قیمت پایین بیاد
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
1
علت گرانی دلار بالا بودن قیمت مایحتاج مردم هست. دلار قیمت ها را بالا نمیبره این قیمت ها هستند که دلار را بالا می برد. نگاهی به قیمت مسکن در ایران کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین