کد خبر: ۶۷۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

تلاش ترامپ و رئیس اطلاعات آمریکا برای انتشار سندی درباره نقش نداشتن روسیه در انتخابات ۲۰۱۶

سه مقام دولتی آمریکا اعلام کردند، رئیس جمهور این کشور و رئیس اطلاعاتی‌اش برای انتشار فوری مدرکی تلاش می‌کنند که گزارش جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۷ میلادی دال بر اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات کمک کرده را به چالش می‌کشد.
تلاش ترامپ و رئیس اطلاعات آمریکا برای انتشار سندی درباره نقش نداشتن روسیه در انتخابات ۲۰۱۶
آفتاب‌‌نیوز :

دو تن از این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند:‌ اما تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رئیس اطلاعاتی‌اش با اعتراضات جدی از داخل آژانس‌های اطلاعاتی روبه‌روست. یکی از دلایل اعتراض آنها نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر است.

یکی از نامه‌های "جان راتکلیف"، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به بازرس کل جامعه اطلاعاتی مورخ ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی تایید کرد که وی به دنبال انتشار این سند طبق درخواست دوین نونز، یکی از قانون‌گذاران ارشد جمهوری خواه در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکاست.

راتکلیف در این نامه نوشت: من درخواست کرده‌ام که این سند طبق درخواست نونز مورد بازبینی رسمی طبقه‌بندی قرار گیرد. جمهوری خواهان در این کمیته نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی زمانی که کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند درخواست کرده بودند تا این سند از وضعیت طبقه‌بندی خارج شود.

یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا که با این موضوع آشنایی دارد، گفت: سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا تلاش می‌کنند تا مانع راتکلیف در انتشار این سند شوند چرا که این اقدام به دارایی‌های امنیت ملی لطمه می‌زند و منابع و روش‌ها را به خطر می‌اندازد.

یکی از مقامات مذکور گفت: راتکلیف و برخی دیگر از مقامات تلاش کردند تا اطلاعاتی را که پنجشنبه شب از حالت محرمانه خارج می‌شد، بدست آورند. اگر موفق شوند، این اقدام به آنها اجازه انتشار این سند را در زمانی می‌دهد که ترامپ و جو بایدن، رقیب دموکراتش در انتخابات ۲۰۲۰ آخرین مناظره خود را نیز برگزار کردند.

یک مقام چهارم که وی نیز خواست نامش فاش نشود، گفت، غیر محرمانه شدن این سند تا پنجشنبه شب بسیار بعید است.

این در حالی است که کاخ سفید، وزارت دادگستری، سازمان سیا و آژانس امنیت ملی هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

این نخستین بار نیست که راتکلیف اسناد و مدارکی را که ارزیابی جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۷ میلادی درخصوص اعتراضات به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را زیر سوال می‌برند، از حالت محرمانه خارج کرده است.

گمان می‌رود این سند که راتکلیف بر آن تاکید دارد حدودا دو یا سه ساله است و توسط جمهوری‌خواهان که از ادعای ترامپ دال بر اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی به نفع ترامپ مداخله نکرده، حمایت می‌کنند، سرچشمه گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین