کد خبر: ۶۷۷۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

بزرگترین تصفیه‌خانه آب ایران افتتاح شد

فاز نخست تصفیه‌خانه ششم تهران با چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و سه سامانه رینگ آبرسانی در غرب، شمال‌شرقی و جنوب‌غربی این کلانشهر با چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه با حضور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
بزرگترین تصفیه‌خانه آب ایران افتتاح شد
آفتاب‌‌نیوز :

تصفیه‌خانه ششم تهران، بزرگترین تصفیه‌خانه آب کشور است که از سد تنظیمی امیرکبیر با امکان آبرسانی به مناطق گسترش یافته در محدوده شمال و شمال‌غرب به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این فاز که ارزش روز آن حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود، ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران به میزان ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

افتتاح سه سامانه رینگ آبرسانی هم باعث می‌شود تا اهالی غرب تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد امیرکبیر در تصفیه‌خانه ششم تهران و اهالی شرق پایتخت از طریق آب تصفیه‌شده سد لار در تصفیه‌خانه‌های چهارم و پنجم از آب آشامیدنی باکیفیت بهره‌مند شوند؛ همچنین مشکل آبرسانی و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران نیز رفع می‌شود.

تهران هفت تصفیه‌خانه آب دارد که تصفیه‌خانه ششم در بالاترین نقطه این کلانشهر قرار دارد؛ عملیات اجرایی تصفیه‌خانه ششم از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و قرار بود با فاینانس اجرا شود اما در نهایت از محل بودجه عمومی احداث شد و در ۲ سال اخیر با همراهی شورای اسلامی شهر تهران و سازوکارهای دیگر، منابع قابل ملاحظه‌ای از محل قبوض مردم فراهم شد و به مرحله افتتاح رسید.

طرح رینگ آبرسانی شهر تهران با هدف ارتباط و اتصال تصفیه‌خانه‌های هفت‌گانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج‌شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب در حال اجراست و طرح‌های افتتاحی روز جاری در مجموع گام بلندی برای تکمیل این طرح در ماه‌ها و سال‌های آینده به شمار می‌رود.

این طرح‌ها امروز در قالب پنجشنبه‌های افتتاح رئیس‌جمهوری و هفته بیست و ششم #هرهفته‌الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید و روز پربرکت و به یادماندنی برای تهران‌ رقم ‌خورد زیرا با افتتاح این طرح‌ها که ارزش روز آنها در مجموع ۱۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، تمامی تصفیه‌خانه‌های واقع در رینگ آبرسانی تهران وارد مدار شد.

پویش #هرهفته‌الف_ب_ایران یکی دو سالی است که آبادانی هرچه بیشتر کشور در حوزه صنعت آب و برق را دنبال می‌کند و افتتاح طرح‌های کوچک و بزرگ این طرح در شرایط تحریمی و کرونا بیانگر این واقعیت می‌باشد که دولت با وجود همه فشارهای خارجی، نسبت به سلامت و آبادانی کشور توجه ویژه دارد.

این نکته قابل توجه طی روز گذشته نیز در سخنان رییس‌جمهوری تبلور یافت و ایشان بار دیگر تاکید کرد که دولت هم برای معیشت مردم، هم برای پیشرفت کشور و هم سلامت ملت ایران در شرایط کرونا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
به قیمت نابودی کرج و پایین دست سد کرج
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین