کد خبر: ۶۷۸۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

لودریان: اسلام بخشی از تاریخ فرانسوی و اروپایی ما است

مقام های دولت فرانسه از جمله رئیس جمهور این کشور در پی حمله اخیر با سلاح سرد در کلیسای نیس به مقابله با آنچه "افراطگرایی اسلامی" خواندند، متعهد شده و در عین حال تلاش کردند "پیام صلحی به جهان اسلام" بفرستند.
لودریان: اسلام بخشی از تاریخ فرانسوی و اروپایی ما است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از بلومبرگ، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی بعد از صحبت با مقامهای پلیس و اورژانس در محل کلیسای نوتر دام در شهر نیس، گفت: "اگر ما بار دیگر مورد حمله قرار میگیریم این به خاطر ارزشهای ما، سلیقه ما در خصوص آزادی و امکان اعتقاد آزادانه در خاک کشور ما است. ما هیچ چیز را تسلیم نخواهیم کرد."

رئیس جمهور فرانسه در حالی این صحبتها را مطرح کرد که در حال حاضر با دو بحران بزرگ در این کشور یکی جهش در خشونتها و دیگری همه گیری کروناویروس مواجه است و از امروز جمعه دور جدیدی از قرنطینه اجباری با هدف جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ در فرانسه به اجرا در آمده و افزایش اختیارات پلیس نیز قرار است موجب کمک به نیروهای امنیتی در حوزه مبارزه با تروریسم شود.

به گفته ماکرون، تعداد سربازان بسیج شده برای عملیات امنیتی داخلی در فرانسه موسوم به عملیات سنتینل از ۳۰۰۰ به ۷۰۰۰ افزایش خواهد یافت و این نیروها در زمینه محافظت از کلیساها و مدارس دستور پیدا کرده اند. ماکرون امروز یک نشست کابینه امنیتی تشکیل می دهد.

همچنین ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه هم در محل مجلس ملی این کشور در شهر پاریس بیان داشت: فرانسه کشور اهانت یا رد کردن نیست، کشور تحمل است. به صداهایی که به دنبال تحریک بی اعتمادی هستند گوش نکنید. مذهب و فرهنگ اسلام بخشی از تاریخ فرانسوی و اروپایی ما است. ما به آن احترام می گذاریم.

این یک تلاش آشکار برای فرونشاندن موج احساسات ضد فرانسه که در جهان گسترش یافته به شمار می آید. لودریان در ادامه صحبتهایش تصریح کرد: ما در این حوادث مشاهده می کنیم که داریم سریعا از نفرت بالقوه به سمت خشونت واقعی میرویم، کلمات و کارها دارای تبعات هستند و نویسندگان آنها را درگیر مسئولیت می سازند و فرانسه هرگز فراموش نمی کند. ما هرگز در زمینه ارزشهایمان در حوزه آزادی و اومانیسم و الگویمان در قبال دموکراسی و پلورالیسم سازش نمی کنیم.

وزیر کشور فرانسه نیز گفت: ما در جنگ با دین و مذهب خاضی نیتسم بلکه جنگ ما علیه ایدئولوژی های تندرو و افراطگرایانه است.

در عین حال کریستین استروسی، شهردار نیس با لحنی تندتر گفت: دیگر کافی است. اکنون وقت آن است که فرانسه خودش را از قوانین زمان صلح معاف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین