کد خبر: ۶۷۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی منتقل می شود؟

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون شواهدی در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده است.
آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی منتقل می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

فیروز سرودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگرچه تاکنون شواهدی در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده است، اظهار کرد: اما از زمان شیوع کرونا در کشور الزامات مورد نیاز به ‌منظور پیشگیری از شیوع این بیماری بین کارکنان واحدهای مختلف تولیدکننده مواد غذایی، آشامیدنی و میزان تاثیرگذاری آن بر سلامت محصولات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال ۹۸ مقررات و پروتکل‌های اجرایی وضع‌ شده توسط سازمان خواروبار و کشاورزی (فائو) و سازمان بهداشت جهانی ابلاغ شده است که در این راستا، اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری را تهیه و به منظور اجرا، به واحدهای تولیدکننده، مراکز نگهداری (انبارها) و مراکز پخش مرتبط به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور ابلاغ کرده است.

سرودی در پایان یادآور شد: رعایت سختگیرانه و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی از سوی سازمان غذا و دارو در واحدهای تولیدی صنایع غذایی به جد توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین