کد خبر: ۶۷۸۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

چه کسانی کرونا را جدی نمی گیرند؟

در شرایط فعلی کرونا دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده ،بیش از یک میلیون و ۱۵۰هزار نفر را به کام مرگ فرستاده و حدود ۴۳میلیون نفر را مبتلا کرده است، همچنین این ویروس کوچک اقتصاد بسیاری از کشورها را فلج کرده، تیتر یک همه روزنامه های جهان و رسانه های داخلی و خارجی شده است و تقریبا کسی نیست که با واژه کووید ۱۹ و یا کرونا آشنا نشده و یا آن را نشنیده باشد؛ در اطرافمان بسیارند افرادی که به خاطر ابتلای عزیزانشان به کرونا داغدار شده اند.
چه کسانی کرونا را جدی نمی گیرند؟
آفتاب‌‌نیوز :

خلاصه اینکه در حالی که کرونا تقریبا سبک زندگی افراد را در جهان تحت تاثیر قرار داده است با این وجود هستند کسانی که هنوز این ویروس را باور نداشته و در زندگی جدید خود تغییری ایجاد نکرده اند.

آنها در ترددهای خود معمولا یا از ماسک استفاده نکرده و به برنامه های بهداشتی ارائه شده از سوی مبادی صاحب ربط هیچ توجهی ندارند،در حالی که رسانه ها و مسئولان بهداشتی تاکید شدیدی بر استفاده از ماسک و رعایت برنامه های بهداشتی دارند،برخی از آنها متاسفانه با غرور ماسک ها را کنار می گذارند و هیچ توجهی نیز به مسائل بهداشتی ندارند.

اما این دسته از افراد چرا برخلاف جریان واقعی اتفاقات جامعه رفتار می کنند ؟

شاید در چند پاراگراف زیر بتوان گوشه ای از پاسخی را که باید داد؛ نخست اینکه این افراد به احتمال هنوز خطر را احساس نمی کنند،از نظر روانشناسی معمولا افراد باهوش و دارای استعداد تغییرات پیرامون و خطرات و تهدیدات را بسیار سریع تر از دیگران احساس کرده و اقدامات لازم را زودتر از بقیه برای انجام اقدامات پیشگیرانه انجام می دهند.

با این وجود افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند کسانی هستند که از هوش و استعداد لازم برخوردار نبوده اند،با این وجود در حالی که آنها می توانند زمینه انتشار ویروس کرونا را در جامعه مهیا نمایند باید برنامه ویژه ای برای اینگونه افراد و حتی مجازات آنها با هدف پیشگیری از انتشار کووید ۱۹ در نظر گرفت.

همچنین بسیاری از افراد گویا به دلیل سپری نمودن مشکلات سخت و شدید در زندگی گذشته خود،دچار اختلالت و بیماری های روانی مثل افسردگی و حتی درماندگی آموخته شده بوده و احساس ناامیدی بر آنها به ویژه در مواجه با مشکلات ناشی از کووید ۱۹ حاکم شده و به احتمال تصور می کنند رفتارشان بر کنترل این ویروس هیچ تاثیری نخواهد داشت.

بسیاری نیز به دلایلی سرخوردگی ها و سرکوب شدن ها در طول زندگی گذشته خود،با توجه به شرایط مهیا شده به احتمال به دنبال جلب توجه بوده و با نزدن ماسک و رعایت نکردن برنامه های بهداشتی در پی جلب نظر اطرافیان به سوی خود هستند،این گونه افراد در زندگی به احتمال نیاز به تعلق و پذیرش شان نادیده گرفته شده است.

برخی نیز از جایگاه قدرت طلبی با این مشکل برخورد می کنند،شاید در پی جلب توجه اطرافیانند و با اینکه هنوز به ویروس کرونا مواجه نشدند در حالی که حتی به برنامه های بهداشتی نیز توجهی ندارند،خواهان به رخ کشیدن قدرت خود برای دیگران هستند،این درحالی است که ممکن است ناقل کرونا نیز باشند.

بسیاری از افراد دیگر،زندگی و محل کارشان از نظر جغرافیایی در مکانی قرار دارد که تراکم جمعیت در آنها اندک است،ارتباط پایین با دیگران احتمال ابتلا را کم کرده و این ظور به نطر می رسد که در این مناطق کرونایی وجود نداشته و یا بدنشان از قدرت ویژه ای در برخورد با کرونا برخوردار است، و سبب می شود افراد حاضر در این محیط ها نکات بهداشتی را به درستی رعایت نکنند؛ اما این باوری غلط بوده و ضریب آلودگی به کرونا را در این مناطق بالا می برد.

در هر صورت اگر افراد کرونا را جدی نگیرند نه تنها خود بلکه افراد بسیاری را قربانی خودخواهی و ناآگاهی خود می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
رییس جمهور از کدوم دسته هستند ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین