کد خبر: ۶۷۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
عرضه‌های ناگهانی با شروع معاملات بازار سهام

چرا بورس مجددا نزولی شد؟

در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بازار روند تقاضا مثبت بود اما با شروع معاملات بازار سهام عرضه به یکباره بیشتر و روند بازار سهام نزولی شد.
چرا بورس مجددا نزولی شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که روند سفارش‌گیری در مرحله پیش‌گشایش با برتری تقاضا همراه بود اما با شروع معاملات بازار سهام شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شاخص‌ساز بیش از یک درصد افت کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با نزول بیش از یک درصد دوباره کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را از دست داد و به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار و همچنین معاملات منفی نمادهای پالایشی از دلایل افت شاخص کل بازار سهام بود.

جو هیجانی بازار سهام باعث می‌شود تا بعد از زیاد شدن عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز عرضه در بقیه نمادها نیز بیشتر می‌شود، همچنین به دلیل ممنوعیت نوسا‌گیری روزانه کسانی که دیروز در کف قیمتی سهم خریداری کردند امروز اقدام به فروش سهم خود کردند و این نیز دلیلی برای افزایش عرضه ناگهانی در بازار سهام امروز بود.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز امروز روندی نزولی داشت و این نشانگر کلیت منفی و عرضه زیاد در اکثریت بازار سهام است،

در جریان معاملات امروز بازار سهام حجم عرضه به یک باره زیاد شد در حالی که در مرحله سفارش‌گیری تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز خوب بود و بازار گرایشاتی به روند صعودی داشت.

نمادهای فولاد، شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام داشتند و در غیاب خودرو نماد خساپا روندی مثبت داشت اما در ادامه روند معاملات خساپا نیز منفی شد.

اما به نظر می‌رسد تحرکاتی مثبت در جمع کردن صف فروش و کم کردن روند منفی شاخص‌سازان در حال شکل‌گیری است.

چرا بورس مجددا نزولی شد؟

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل روند نزولی بورس امروز گفت: دیروز با مثبت شدن شاخص کل روند نزولی بازار سهام تغییر محسوسی نکرد، دیروز با شروع معاملات بازار سهام تعداد صف‌های فروش کمتر از از صف‌های خرید بود اما در نیم ساعت پایانی معاملات صف‌های فروش بازار سهام بیشتر از صف‌های خرید بود.

این کارشناس در رابطه با انتخابات آمریکا گفت: در رابطه با انتخابات آمریکا باید گفت بسیار بیشتر از آن چیزی که تاثیر می‌گذارد به آن وزن داده شده است، در هرصورت باید بگوییم راه سیاست ایران و آمریکا از یکدیگر جدا است و نمی‌توان انتظار روابط عادی این دو کشور را داشت و فقط می‌توان انتظار داشت وضعیت از این بدتر نشود. اما چیزی که بیشتر بر بازار سرمایه ما تاثیر گذاشته تصمیمات داخلی است تا متغییرهای خارجی.

سوری در رابطه با تصمیمات غیرکارشناسانه داخلی گفت: ابزارهای ETF دولتی و سهام عدالت کاملا مشکل دارد، به دلیل مختصات فسادزای سیستم اداری جامعه هر یارانه‌ای فقط در صورت واریز نقدی مشکل ایجاد نمی‌کند مثلا در رابطه با سهام عدالت دولت به مردم می‌گوید پول اضافه خود را به بورس بیاورید اما به دهدک‌های درآمدی هم سهام می‌دهد. با اقدامات غیرکارشناسی، بازار سهام از وضعیت استاندارد خارج شده و مهم‌ترین ویژگی خود که نقدشوندگی است را از دست داده و از طرفی نیز روند نزولی بازار سهام تغییری نکرده است.جو هیجانی انتخابات آمریکا تاثیرات مقطعی خواهد داشت اما مانند دیروز در تغییر روند تاثیر چندانی ندارد.

جلسه برای تغییر مدیر عاملی بورس صحت دارد؟

برخی در شبکه اجتماعی از جلسه هیات مدیره شرکت بورس با دستور تغییر مدیرعامل شرکت بورس خبر دادند، اما آیا تغییر مدیرعامل بورس صحت دارد؟

در حالی که برخی شایعات در فضای مجازی از جلسه هیات مدیره شرکت بورس برای تغییر مدیرعامل شرکت بورس خبر دادند اما پیگیری‌ها حاکی از این است که این خبر صحت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
وقتی کالای تولید شده شرکتهای بورسی با تورم لحظهای بالا می رود چه دلیلی دارد مردم کالا نخرند و در بورس سرمایه گزاری کنند
بورس زمانی رونق میگیرد که تورم یک کشور به صورت سالیانه و ان هم تک رقمی باشد
خیلی از مردم با همین تفکر ساده 5 ماه پیش کالا خریدند و تا 200 در صد هم در بعضی از کالاها سود بردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
به همین دلیل که خودتان گفتید: "وقتی کالای تولید شده شرکتهای بورسی با تورم لحظه ای بالا می رود"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
بلوف بلوف و باز هم بلوف دولت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین