کد خبر: ۶۷۸۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

بایدن دموکرات های سرشناس را حذف می کند؟

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، الیزابت وارن و برنی سندرز سناتورهای دموکرات ایالات متحده را از کابینه خود دور نگه دارد.
بایدن دموکرات های سرشناس را حذف می کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

منابع مطلع اعلام کردند که تیم بایدن در حال بررسی ممانعت رسمی از معرفی سناتورهای دموکرات به کابینه در صورت پیروزی وی است، تصمیمی که دست وارن سناتور ایالت ماساچوست را از وزارت خزانه داری و سندرز سناتور ایالت ورمونت را از وزارت کار کوتاه می کند.

بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، خود را از همان روز اول برای نبردی قانونی آماده می کند که با مرحله بعدی از میان برداشتن بحران کرونا آغاز می شود.

منابع مطلع به تارنمای آکسیوس گفتند که بایدن شخصا درمورد پتانسیل طرح ممنوعیت معرفی نامزدها در سنا تصمیمی نگرفته و تمام تمرکزش بر پیروزی در انتخابات روز سه شنبه معطوف است.

ممنوعیت غیررسمی همچنین می تواند روشی برای جلوگیری از دادن نقش های اصلی کابینه به سناتورهای مترقی باشد.

وارن و سندرز هر دو از ساختاری غیرمعمول برخاسته اند، ایالت هایی آبی با فرماندارانی جمهوریخواه که توانایی پر کردن جاهای خالی را دارند.

ممکن است راهی برای اکثریت ویژه دموکرات در مجلس قانونگذاری ماساچوست وجود داشته باشد تا «چارلی بیکر» فرماندار این ایالت را مجبور به انتصاب فردی دموکرات کند.

«فیل اسکات» فرماندار ایالت ورمونت اعلام کرد که درصورت راهیابی سندرز به دولت بایدن، وی فردی مستقل تر با گرایش چپ را برای جانشینی وی در نظر می گیرد.

ترقی خواهان درتلاشند به بایدن و سندرز فضا دهند تا با اعمال فشار بر دولت بایدن، آن را به قبول عدالت اقتصادی و دوری از منافع خاص سنتی مجاب کنند.

الیزابت وارن نسبت به برعهده گرفتن پست وزارت خزانه داری ابراز تمایل کرده، اما برخی از اعضای حلقه داخلی بایدن درمورد واگذاری این پست به وی که نقشی اصلی در بهبود اقتصاد کشور دارد، به شدت تردید نشان داده اند.

منع رسمی در صورت به اجرا درآمدن، همچنین امید کابینه به سناتورهایی از ایالت هایی با فرمانداران دموکرات را از بین می برد.

بایدن با برخی از آنها روابط نزدیکی دارد و باید به آنها بگوید که خدماتشان در سنا مورد نیاز است.

اگر دموکرات ها بتوانند سنا را با اختلافی قابل توجه در اختیار گیرند، آن وقت بحث کمتری در این مورد بالا می گیرد که از دست دادن یک کرسی، خللی در برنامه کاری بایدن ایجاد می کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا (سه شنبه) برگزار و در نتیجه آن تکلیف چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور مشخص می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین