کد خبر: ۶۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ ۳۷۸۰ زندانی عفو شدند

رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند. قوه قضاییه با موافقت رهبری و در ادامه سیاست کلی حبس‌زدایی و خلوت کردن زندان‌های کشور در دوران تحول، عفو گسترده‌ای که شامل ۳۷۸۰ نفر از زندانیان و برخی محکومان امنیتی می‌شود را به مرحله اجرا گذاشته است.
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ ۳۷۸۰ زندانی عفو شدند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری، به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات سه هزار و هفتصد و هشتاد تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات سه هزار و هفتصد و هشتاد تن از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

۳۷۸۰ زندانی عفو شدند

مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضاییه نیز در این باره نوشته است: قوه قضاییه با موافقت مقام معظم رهبری و در ادامه سیاست کلی حبس‌زدایی و خلوت کردن زندان‌های کشور در دوران تحول، عفو گسترده‌ای که شامل ۳۷۸۰ نفر از زندانیان و برخی محکومان امنیتی می‌شود را به مرحله اجرا گذاشته است.

 این اقدام به مناسبت میلاد پر برکت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) به اجرا درآمد.

عفو محکومان مشمول و دارای شرایط لازم، به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، رویه‌ای است که طی سال‌های گذشته همواره مورد توجه قوه قضاییه و موافقت و عنایت رهبر معظم انقلاب بوده است.

اما این سیاست کلی در دوران تحول با چند تفاوت جدی و عمده ادامه پیدا کرده است، اولا تعداد این عفوها و افرادی که هربار شامل آن میشوند در دوره اخیر افزایش یافته، به طوری که در یک سال و هشت ماه گذشته ۱۴ عفو و آزادی مناسبتی به مرحله اجرا در آمده است.

ثانیا برخی زندانی‌ها مثل محکومین امنیتی که در دوره‌های قبل شامل عفو قرار نمیگرفتند در دوره تحول برای اولین بار از این امتیاز بهره‌مند شده و اسامی آن‌ها نیز در لیست زندانیان عفو شده قرار گرفته است.

حالا و در ادامه همین روند، قوه قضاییه به مناسبت میلاد مبارک و نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام لیستی از محکومین دارای شرایط را برای استفاده از عفو، خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرده که با موافقت انجام شده از سوی ایشان این افراد به زودی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

در میان فهرست اخیر تعدادی از محکومین امنیتی هم حضور دارند و آزاد خواهند شد.

برخی محکومین امنیتی نیز که عفو می‌شوند مدتی است با مرخصی بیرون از زندان هستند که به دلیل حسن رفتار مشمول عفو شده و دیگر به زندان باز نخواهند گشت.

این پانزدهمین آزادسازی زندانی‌ها در قالب عفو در دوره اخیر و سومین مرحله آزادی زندانیان امنیتی در طول یک سال و چند ماه گذشته است که در ادامه اقداماتی همچون تفکیک جرایم سیاسی و امنیتی از هم و ابلاغ سند امنیت قضایی از جمله مصادیق مهم تحول خواهی در قوه قضاییه محسوب می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین