کد خبر: ۶۷۹۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کانیه وست نقشه کارزار انتخاباتی خود را حذف کرد

همسر کیم کارداشیان از ادامه رقابت با ترامپ انصراف داد

وست پس از آن بدون WELP («آه خوب» اصطلاحی معادل استعفا) توییت خود را دوباره پست کرد، در حالی که اعلام آمادگی خود را برای انتخابات دور بعدی در سال ۲۰۲۴ دست نخورده باقی گذاشت.
همسر کیم کارداشیان از ادامه رقابت با ترامپ انصراف داد
آفتاب‌‌نیوز :

کانیه وست نقشه کارزار انتخاباتی خود را حذف کرد.کانیه وست سه‌شنبه‌شب پذیرفت که در انتخابت ریاست‌جمهوری‌اش باخته و کمی پس از نیمه شب در توییتی نوشت «اوه خب کانیه وست و انتخابات ۲۰۲۴». مجموع آرا او تا صبح روز چهارشنبه کمی بیش از ۶۰هزار رأی بود.

اواخر شب گذشته، او توییت اصلی را که در زیر تصویر نقشه کارزار انتخاباتی خود گذاشته بود، حذف کرد.

وست پس از آن بدون WELP («آه خوب» اصطلاحی معادل استعفا) توییت خود را دوباره پست کرد، در حالی که اعلام آمادگی خود را برای انتخابات دور بعدی در سال ۲۰۲۴ دست نخورده باقی گذاشت.

این خواننده معروف سبک «هیپ هاپ» تنها توانست معدود آرائی حدود ۱۰ ایالت کسب کند که آن نیز بسیار ناچیز بود و نتوانست در دیگر ایالت‌ها حداقل‌ترین آرا را کسب کند.

کانیه وست که در ماه‌های گذشته خود را رقیب جدی ترامپ عنوان می‌کرد و پیش‌بینی کرده بود که با اختلاف زیاد از او پیشی بگیرد، در هیچ یک از ایالت‌هایی که او در آنها واجد شرایط مبارزات انتخاباتی بود نتوانست به حداقل آرای ۵دهم‌درصد نیز برسد.

وست تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در کشور تنها ۶۰ هزار رأی را به خود اختصاص داده بود.

این خواننده رپ در صبح چهارشنبه از میان 10 ایالتی که او در آن حضور داشت، بیشترین رأی را با کسب ۱۰۲۱۶ رأی در تنسی به دست آورد.

اما این فقط سه‌دهم‌درصد از کل ایالت و تنها حدود یک‌سوم آرا برای یک رقیب شخص ثالث دیگر «جو یورگنسن» نامزد حزب لیبرتاریان بود.

بالاترین درصد او در هر ایالت چهاردهم‌درصد بود -نتیجه‌ای که در سه ایالت به آن رسید: آیداهو (۳۶۳۱ رأی) ، اوکلاهما (۵،۵۹۰ رأی) و یوتا (۴۳۴۴ رأی).

علاوه بر تنسی، وست نیز سه‌دهم‌درصد در آرکانزاس (۴۰۴۰ رأی) ، کنتاکی (۶۲۵۹ رأی) ، می‌سی‌سی‌پی (۳،۱۳۱ رأی) و ورمونت (۱،۲۶۵ رأی) به دست آورد.

وی در کلرادو (۶،۲۵۴ رأی) ، آیووا (۳،۱۹۷ رأی) ، لوئیزیانا (۴۸۹۴ رأی) و مینه سوتا (۷،۷۴۸ رأی) ، ۰.۲٪ رای کسب کرد.

اوایل روز سه‌شنبه وست عکس‌های خود را هنگام رأی‎دادن در وایومینگ یکی از ایالت‌هایی که رأی نیاورد به اشتراک گذاشت.

او اعلام کرد که این اولین‌بار است که رأی می‌دهد تا بتواند رأی‌ندادن‌های قبلی خود جبران کند.

او در توییت خود نوشت: «امروز من برای اولین‌بار در زندگی خود به رئیس‌جمهوری ایالات متحده رأی دادم و این رأی برای کسی است که من واقعا به او اعتماد دارم.»

وست در کالیفرنیا، ایالت سیزدهم، در انتخابات شرکت کرد اما در آنجا او به عنوان معاون رئیس‌جمهوری از «روک دلا فونته» در لیست قرار گرفت.

مشخص نیست که آیا وست تأیید کرده که از طرف آن نامزد که سه‌دهم‌درصد آرا ایالت طلایی (گلدن استیت) را کسب کرده، به عنوان معاون رئیس‌جمهوری رقیب معرفی شود.

او اخیرا با حضور در پادکست «جو روگان» در همان ابتدا اظهار داشت که خدا او را به عنوان «رهبر جهان آزاد» فراخوانده است اما علاقه زیادی به اتخاذ مواضع سیاسی یا حتی بحث درباره ریاست‌جمهوری ندارد.

کمک‌هایی که «کانیه وست» از عوامل سیاسی شناخته‌شده جمهوریخواه دریافت کرده، جلسه اخیر با «جرد کوشنر» و امتناع او از رد‌کردن دونالد ترامپ یا طرفداری از شعار «MAGA» (دوباره آمریکا را باشکوه می‌کنیم) به گمانه‌زنی در مورد استفاده و بهره خواسته یا ناخواسته از این خواننده رپ برای خرابکاری در رأی دموکرات ها منجر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین