کد خبر: ۶۷۹۳۲۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
"در هر شرایطی که باشد ملت مقاومت می‌کنند تا طرف مقابل سر فرود آورد"

واکنش روحانی به پیروزی احتمالی بایدن: دولت آینده آمریکا به تعهدات خود برگردد و مردم ما پاداش صبرخود را لمس کنند

رییس جمهوری گفت: امیدواریم تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، نادرست و ناصحیح بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و تجربه سه ساله، درسی باشد که دولت بعدی آمریکا برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردد.
واکنش روحانی به پیروزی احتمالی بایدن: دولت آینده آمریکا به تعهدات خود برگردد و مردم ما پاداش صبرخود را لمس کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم نزدیک ۹ ماه است که با بیماری و ویروس کرونا روبرو بودند و مشکلات فراوانی را مواجه شدند به خصوص در موج سوم که همه گیری بیشتر و ابتلا شدیدتر بود در همه دنیا این چنین شرایطی را داشتیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر و چارچوب‌هایی که ستاد مصوب می کند و همه مواردی که قرارگاه در اجرا تلاش می کند به تدریج شاهد کاهش این شرایط باشیم. همانطور که مردم سطح مراعات خود را بالا می برند و موارد ضروری ستاد تصویب می‌کند شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

رییس جمهوری در ادامه گفت: مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایسته‌ای را نشان دادند. تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده و در هر شرایطی که باشد ملت مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود آورد.

روحانی گفت: امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، راه نادرست و ناصحیحی بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و این تجربه سه ساله برای آنها درسی باشد که دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردد و مردم پاداش صبر و مقاومت و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به موج جدید و شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، هم در این جلسه و هم در جلسه گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم که تمهیداتی بیشتری را مدنظر قرار دهیم.

روحانی افزود: موضوع کرونا فقط موضوع سلامت نیست، مهمترین مساله، سلامت مردم است اما معیشت مردم و فرهنگ جامعه و همه اینها تحت تاثیر هستند و ما باید یک مراعات زنجیره‌وار را انجام دهیم. یعنی مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند.

وی با بیان اینکه ماسک زدن بسیار حائز اهمیت است و پروتکل‌ مهمی است اما در عین حال تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند، اظهارداشت: ما نیاز داریم به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مورد مراعات قرار دهیم و برای اینکه اجتماعات کاهش پیدا کند و فاصله فیزیکی بیشتر شود، تنها با قانون و مقررات ما حتما به نتیجه نهایی نمی‌رسیم مردم باید در این زمینه ما را یاری کنند.

رییس‌جمهوری گفت: مشکلی که ما الان با آن مواجه هستیم اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌هاست. مخصوصا فصل زمستان هم در سنت ایرانی معمول‌تر و شب‌ها طولانی‌تر است و این اجتماعات، اجتماعات بیشتری است. به همین دلیل ما در این زمینه گفته‌ایم که قرارگاه بررسی‌هایی را این هفته انجام دهد و اگر مقرراتی لازم است برای هفته بعد در این جلسه تصویب کنیم.

روحانی با اشاره به مشکلات تهویه ای در فضاهای سرپوشیده اضافه کرد: زمستان غیر از آنفلوآنزا و سرماخوردگی، مردم ناچار هستند در فضای دربسته قرار بگیرند و فضاهای بسته، مشکلاتی را ایجاد می‌کند و به همین دلیل در فضاهای بسته باید پروتکل‌ها را دقیق‌تر مراعات کنیم و زمان اجتماعات را در فضای بسته کوتاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه هم توضیحاتی خوبی در این زمینه ارائه شد که ادامه جلسات و طولانی‌شدن آن چه مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

مهمترین اصل در حقوق شهروندی حفظ سلامت جامعه و مردم است

رییس جمهوری تصریح کرد: بر اساس حقوق شهروندی انتخاب محل سکونت به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت مردم آزاد هستند و بر اساس حقوق شهروندی حضور در جامعه و اجتماعات برای مردم آزاد است ولی این حق یک قیدی دارد و آن قید این است که این حقوق به سلامت مردم و جامعه لطمه نزند.

رییس دولت تدبیر و امید حفظ سلامت جامعه را مهمترین اصل در حقوق شهروندی دانست و افزود: در حقوق شهروندی باید به این اصل بنیادی توجه کنیم که حفظ سلامت جامعه و مردم، مهمترین اصلی است که به عنوان مادر ماده قانونی این حقوق باید در نظر گرفته شده و همه آن را مراعات کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه همانطور که همکاری که حقوق شهروندی حق مردم است مسئولیت‌های شهروندی و تکالیف شهروندی هم مسوولیت همه مردم محسوب می‌شود، یادآور شد: اینکه فقط حقوق شهروندی باشد اما تکالیف شهروندی و مسوولیت‌های اجتماعی نباشد، درست نیست.

رییس دولت تدبیر و امید توجه به مسائل دینی، اخلاقی، ‌ انسانی در مبارزه با کرونا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که تولید بتواند مسیر خود را ادامه داده و معیشت مردم دچار مشکل نشود اما سلامت مردم هم تامین شده و تلاش ما در تصمیمات حول همه این محورها است.

روحانی با بیان اینکه مراعات پروتکل‌ها پشتیبانی از جهادگران نظام درمان است که در خط مقدم هستند، اظهار داشت: هرچه مراعات کنیم، کادر نظام درمانی فرصت بیشتری دارند و بیمارستان‌ها شرایط بهتری پیدا می‌کنند.

وی یادآورشد: کرونا موضوع سهل و ممتنعی است. با رعایت حداقل‌ها یعنی فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک و بهداشت فردی از این بحران عبور می‌کنیم و با رعایت نکردن و بی‌اعتنایی به پروتکل‌ها می‌تواند مشکلی باشد که نجات از آن سخت و دشوار باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه ارتباطات اجتماعی از چهره به چهره را باید به ارتباطات الکترونیکی و فضای مجازی منتقل کنیم، تصریح کرد: در ارتباطات مربوط به مشورت، تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات اداری و مسائل معیشتی تا جایی که می‌توانیم مسیر را به فضای مجازی ببریم تا از این شرایط عبور کنیم.

پایان فعالیت مشاغل غیرضروری در شهرهای پرجمعیت؛ ساعت ۱۸ به مدت یکماه

رییس قوه مجریه با بیان اینکه دولت نیازمند حمایت همه دستگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح، هیات‌ها، مساجد، مردم، بسیج و... باید به میدان بیایند تا از این شرایط عبور کنیم. آمار امروز مطلوب نیست ولی درباره مراکز استان‌ها و ۴۳ شهرستان و ۴۶ شهرستان بعدا اضافه شد و در شرایط پرخطر بودند، را مورد توجه قرار داده‌ایم، می‌توانیم آثار مثبت آن را در هفته‌های آینده ببینیم و در عین حال، ممکن است نیازمند محدودیت‌هایی باشیم.

روحانی اظهارداشت: محدودیت مهمی که امروز تصویب شد، مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری و بخش اول مانند مواد غذایی و داروخانه‌ها است. در مشاغل دوم، سوم و چهارم از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه، این مشاغل باید فعالیت‌شان ۶ بعد از ظهر برای تهران، مراکز استان‌ها، شهرهای پر جمعیت که ستادهای استانی در مورد ‌آن تصمیم می‌گیرد، به پایان برسد.

وی اضافه کرد: این محدودیت‌ها سختی‌هایی ایجاد می‌کند ولی باید همدیگر را یاری کنیم تا از انتقال ویروس جلوگیری کنیم. موارد دیگری هم است که قرار است قرارگاه آنها را بررسی کند تا در هفته دیگر در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
2
9
آخه نه اینکه قبل از پاره شدنش توسط ترامپ کلی پاداش دریافت کردیم !!!!! ارتباط بانکیمون هم وصل نشد چه برسه به پاداش . حرفهایی بزنید تا اینطور قلمداد نشه که به شعور جمعی مستقیم دارید توهین میکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
1
13
عجب چقدر لحن صحبتها در مورد امریکا نرم و لطیف شده خدا پدر شیعیان میشیگان را بیامرزه بالاخره نفس راحتی میکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مثل اینکه ازرفتن ترامپ ناراحت شدی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
5
2
مردم ما پاداش صبرخود را لمس کنند.
یعنی دلخوش باشیم که دلار به کانال 3000 تومان برمیگردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
4
شما به قولی به سهامداران بورس دادید پایبند باش تا ترامپ هم شما را الگو قرار دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
8
از ترامپ و بایدن نترسید بلکه از دوستان و سرمایه داران داخلی بترسید که همیشه مورد حمایت دولت بوده اند و سر وقت که باید مردم کشورشان را حمایت کنند جز سوءاستفاده و خنجر از پشت کار دیگری نکرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
البته مورد حمایت نهادها هم بوده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
6
پس این چیه که چند روز پیش نظر داده اید:
"برای ما مهم نیست در آمریکا چه کسی انتخاب می‌شود، شیوه‌ای که در پیش می‌گیرد مهم است"
این است که مردم حرفهای شمارا باور نمیکنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
3
باران بیاد وای به کلوخ
برف بیاد وای به کلوخ
آنان که نابود می شوند مردمند
حالا تا چند سال هم از این شعار ها می شنویم
ما استاد فرصت سوزی هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
4
وی یادآورشد: کرونا موضوع سهل و ممتنعی است عحب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
1
حالا شیوخ عرب و بن سلمان و السیسی و نتانیاهو و .... زود میرن پیش جو بایدن مخشو می زنن.اونم از راه نرسیده شمشیرو از رو برامون می بنده و البته بعضی ها هم در داخل به عمد یه کاری می کنن که بایدن تحریمهایی رو که ترامپ وضع کرد نه تنها تأیید بلکه یه چیزایی هم اضافه کنه بشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
1
من بچه هام ۷ماهه گوشت نخوردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین