کد خبر: ۶۷۹۳۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
افزایش شانس نامزد دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

وزرای احتمالی دولت بایدن چه کسانی هستند؟/ سوزان رایس و شخصی که حامی برجام است کاندید وزارت خارجه؛ برنی سندرز و الیزابت وارن هم در کابینه هستند

با افزایش شانس نامزد دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره وزرای احتمالی دولت وی افزایش یافته است.
وزرای احتمالی دولت بایدن چه کسانی هستند؟/ سوزان رایس و شخصی که حامی برجام است کاندید وزارت خارجه؛ برنی سندرز و الیزابت وارن هم در کابینه هستند
آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش احتمال پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره وزرای احتمالی دولت او افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بایدن در حال حاضر در حال انتخاب وزرای دولت آینده آمریکا است و گمان می‌رود طی روزهای آینده شماری از آن‌ها را اعلام کند.

بایدن در سخنرانی روز شنبه گفت:‌ «روز یکم، برنامه خود را در زمینه کنترل ویروس کرونا به اجرا می‌گذاریم. طی ماه‌های پیش رو می‌توانیم جان بسیاری را نجات دهیم».

رئیس جمهور احتمالی آمریکا افزود، نظر به اینکه که میلیون‌ها آمریکایی «بابت اجاره خانه و بردن غذا بر سر میزشان نگران هستند» دولت او آمریکا را «در مسیر بازسازی کامل» قرار خواهد داد.

در صورتی که جمهوری‌خواهان بتوانند اکثریت سنای آمریکا را حفظ کنند، بایدن ناچار خواهد بود وزرای معتدل‌تری را برای دولتش معرفی کند تا بتوانند از سد سنا عبور کنند.

بایدن سعی کرده تا کنون انتخاب وزرای دولت را به شکل بی سروصدا پیش ببرد اما شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص شکل گرفته‌اند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که بایدن از دموکرات‌های پیشرو دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا بهره بگیرد.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست این شانس را دارد به عنوان وزیر خزانه‌داری و «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت به عنوان وزیر کار انتخاب شود.

پایگاه «آکسیوس» نیز «لیل برینارد» را گزینه احتمالی وزارت خزانه‌داری و «تونی بلینکن» حامی برجام را گزینه احتمالی وزیر امور خارجه معرفی کرده است.

طبق گمانه‌زنی‌های پولیتیکو، «سالی یتس» معاون دادستان کل آمریکا در دولت اوباما می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی بایدن برای وزارت دادگستری باشد. همچنین ممکن است «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت اوباما به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شود.

از دیگر وزارتخانه‌های کلیدی آمریکا که در طول دوره قبلی ریاست جمهوری جنجالی شده بودند می‌تواند به وزارت امنیت داخلی اشاره کرد که رویکرد آن در برابر مهاجران انتقادات زیادی را در پی داشته است.

وزیر بهداشت و خدمات انسانی نیز با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا یکی از انتخاب‌های مهم بایدن خواهد بود.

در حال حاضر بایدن با دریافت ۲۶۴ رأی الکترال در یک قدمی ورود به کاخ سفید قرار دارد اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که با کسب ۲۱۴ رأی الکترال از او عقب افتاده، با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات در تلاش است شکایت خود را به دیوان عالی آمریکا تحویل دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
6
8
سعید جلیلی را به عنوان وزیر امورخارجه به بایدن پیشنهاد می کنیم.تا هرروز دراین کشور آن کشور جلسه برگزار کنه.بعدش هم نتیجه ای نگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
4
3
این ترکیب که دوباره همان دولت حسین اوباما است. اینجور که معلومه رئیس جمهور صحنه گردان پشت پرده همان اوباما است نه این پیرمرد خواب آلود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
3
برنی سندرز سوسیالیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
5
1
الیزابت وارن حامی ازدواج همجنسگرایان و لغو قانون دفاع از ازدواج است.
یکی از انتقادات به برنی سندرز وجود آزار جنسی در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ بوده‌است.
بایدن هرچی گل و بلبل هست دور خود جمع کرده است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
3
0
ایشالله ترامپرای بیاره و تمام بافته های بایدن رو پنبه کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
سوزان رایس با ظریف مشگل بتواند راه بیاید او مخالفتش را با مقامات ایرانی بارها گفته از دست ندادن که آنرا توهین به زن میداند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین