کد خبر: ۶۷۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱
برخلاف وعده مسئولان، روغن همچنان کمیاب است

از بازار روغن چه خبر؟

علیرغم انتشار اخباری مبنی بر توزیع گسترده روغن خوراکی در بازار، مشاهدات میدانی حاکی از آن است که هنوز روغن نباتی در بازار به صورت محدود عرضه می شود.
از بازار روغن چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛ به طوری که این کالا یا در مغازه ها و فروشگاه های بزرگ نبود یا به هرنفر تنها یک روغن فروخته می شد. البته بعضی از گزارش های رسیده نیز حاکی از آن است که برخی فروشندگان از این فرصت استفاده و روغن های موجود در مغازه های خود را با قیمت بالاتر به مشتریان عرضه کردند.

کمیاب شدن روغن جامد و مایع و فروش آن به صورت محدود در رسانه ها در حالی خبرساز شد که پیش تر دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران به ایسنا گفته بود که به دلیل تحریم های ظالمانه و مشکلات ارزی و انتقال آن در تامین روغن خام مشکلاتی ایجاد شده است که بایستی دستگاه های مربوطه با یکدیگر همکاری کرده و چالش پیش آمده را حل کنند و همچنین بانک مرکزی نیز بایستی در تخصیص ارز برای واردات روغن به سرعت وارد عمل شود. البته چندی بعد شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر از تزریق روغن به بازار داد و براساس اعلام معاون بازرگانی این شرکت ۷۰ هزارتن روغن از ذخایر برای خانوار و صنف و صنعت تامین و توزیع شد.

در این راستا سرپرست دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار نیز با اشاره به اینکه به دلیل جو ایجاد شده در بازار روغن، برخی می خواهند روغن بخرند و در خانه انبار کنند که این مسئله باعث شده تقاضا مضاعف شود، گفته بود که تمهیداتی در نظر گرفته شده و حدود ۷۰ هزار تن سهمیه در نظر گرفتیم که ۳۰ هزار تن از این سهمیه در بخش خانوار، ۲۰ هزار تن برای فروشگاه زنجیره ای و ۲۰ هزار تن برای صنف و صنعت در نظر گرفته شده است. حواله این سهمیه‌ها صادر شده و در حال حمل است تا سریعا وارد بازار عرضه شود.

اگرچه بنابر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود اما به نظر می رسد این وعده هنوز عملیاتی نشده و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مغازه های سطح شهر تهران یا فاقد روغن مایع هستند یا به صورت محدود این کالا را به فروش می رسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین