کد خبر: ۶۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۴

سفر ناگهانی براون به افغانستان

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب- نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه همزمان با بازپس‌گیری شهر «موسی قلعه» توسط نیروهای ناتو و افغان به طور غیر‌منتظره وارد پایگاهی نظامی در جنوب افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری رویتر هدف از سفر گوردون براون «تقویت روحیه» نیروهای بریتانیایی پس از نبرد سنگین آنها با شورشیان طالبان در جریان بازپس‌گیری منطقه موسی قلعه عنوان شده‌است.

گوردون براون پس از ورود به یک پایگاه نظامی بریتانیا در ولایت هلمند با ۱۵۰ نیروی نظامی این کشور دیدار و از «خدمات میهن‌پرستانه» آنها تقدیر کرد. نخست وزیر بریتانیا به سربازان این کشور گفت: «من از همه شما به خاطر کارهایی که در خط مقدم نبرد با طالبان انجام داده‌اید ممنون هستم».

وی افزود: «این یکی از وظایف دشوار و از جمله ماموریت‌های سخت است، چرا که پیروزی و شکست طالبان این اطمینان را بوجود می‌آورد که تقویت دمکراسی جدید افغانستان برای از میان بردن تروریسم در سراسر جهان بسیار حائز اهمیت است». 

براون سپس به کابل سفر کرد تا با حامد کرزای رییس‌جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کند.

نیروهای مشترک ناتو و افغان بدنبال سه روز زد و خورد سنگین با شورشیان، روز دوشنبه پس از ده ماه منطقه موسی قلعه در جنوب افغانستان را از کنترل طالبان خارج کردند.
ژنرال محمد ظاهر عظیمی، سخنگوی ارتش ملی افغانستان گفته است: «نیروهای بریتانیایی، آمریکایی و افغان شهر موسی قلعه را به طور کامل به کنترل خود درآورده‌اند».

عمليات برای به کنترل در آوردن موسی قلعه که از بهمن‌ماه گذشته در تصرف نيروهای طالبان قرار دارد از سه‌هفته پیش با مشارکت نيروهای ناتو و ارتش ملی افغانستان آغاز شد و در روزهای اخیر شدت گرفت.

اين منطقه پس از آن که نيروهای بريتانيايی مستقر در هلمند امور آن را به ريش‌سفيدان محلی واگذار کردند به تصرف گروه شورشی طالبان درآمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین