کد خبر: ۶۸۰۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

لاوروف: غیبت آمریکا در کنفرانس آوارگان سوری نشانه دوگانگی استانداردهای این کشور است

وزیر خارجه روسیه مخالفت آمریکا با مشارکت در کنفرانس بین المللی آوارگان سوریه را گواهی بر دوگانگی استانداردها در قبال سوریه عنوان کرد.
لاوروف: غیبت آمریکا در کنفرانس آوارگان سوری نشانه دوگانگی استانداردهای این کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در افتتاحیه این کنفرانس الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه به نیابت از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، حل بحران آوارگان نیازمند مشارکت جامعه جهانی و توقف سیاسی کاری این پرونده توسط برخی از کشورهاست.

وی افزود، مخالفت آمریکا با مشارکت در کنفرانس بیانگر دوگانگی استانداردها در قبال سوریه است.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، اتحادیه و کشورهای عضو در این کنفرانس حضور نخواهند داشت زیرا شروط مشارکت اتحادیه برآورده نشده است.

کانادا هم موضعی مشابه اتحادیه اروپا را در پیش گرفت و اعلام کرد، از بازگشت ایمن، داوطلبانه و با عزت آوارگان حمایت می کند اما شروط چنین بازگشتی مهیا نیست.

اما لبنان همسایه سوریه که حدود یک میلیون و نیم آواره سوری را میزبان است، رمزی مشرفیه، وزیر امور اجتماعی در دولت موقت را به نمایندگی به این کنفرانس خواهد فرستاد.

کنفرانس بین المللی آوارگان سوریه امروز (چهارشنبه) با مشارکت ۲۷ کشور آغاز به کار کرد.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دو روز پیش در تماسی تصویری با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت، بازگشت آوارگان به کشور در اولویت مرحله بعد است.

نمایندگان ۳۰ وزارتخانه و هیئت دولتی روسیه در این کنفرانس حضور دارند و عمران رضا، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در سوریه ناظر این کنفرانس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین