کد خبر: ۶۸۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

عبدالله عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته/ افغان ها خواهان پایان جنگ هستند

رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان با اشاره به تداوم مذاکرات بدون پیشرفت در دوحه تاکید کرد که خواست اکثریت مردم برقراری صلح، پایان خشونت‌ها و جنگ در این کشور است.
عبدالله عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته/ افغان ها خواهان پایان جنگ هستند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان امروز جمعه در نشست «نهمین دور گفت‌وگوی امنیتی هرات» با اشاره به مذاکرات صلح میان هیئت‌های دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر در اوایل سپتامبر گذشته، اظهارداشت: "دولت افغانستان برای برقراری صلح تلاش و گزینه‌های زیادی را پیشنهاد کرده است. اما اگر گروه طالبان در این زمینه تلاش نکند، نیاز خواهد بود شهروندان در این باره تصمیم بگیرند".

وی افزود: "گفت‌وگوهای قطر منجر به کاهش خشونت‌ها نشده است. هیچ پیشرفتی تاکنون صورت نگرفته است. اگر امروز هیئت مذاکره کننده دولت را به کابل فرا بخوانیم بهتر است یا با حوصله‌ پیش برویم؟"

عبدالله با تاکید بر این‌که ادامه‌ جنگ راه حل نیست، تصریح کرد: "در صورتی که طالبان فکر می‌کنند که با افزایش خشونت و ایجاد ترس و وحشت در میان مردم، می‌توانند به پیروزی برسند، اشتباه می‌کنند. این تلاش‌ها به معنای ادامه‌ جنگ و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود. از طالبان می‌خواهیم تا به خشونت پایان داده و برای صلح تلاش کند".

رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان با اشاره به سفرهای خود به کشورهای منطقه توضیح داد: همسایگان و کشورهای منطقه در روند صلح تاثیر دارند. ما در دیدار با مقامات این کشورها تاکید کردیم که ادامه‌ جنگ به نفع هیچ کشوری نیست".

گفتنی است گروه طالبان طی روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را علیه مراکز دولتی و امنیتی در مرکز و شهرستان‌های ولایات مختلف آغاز کرده و درگیری‌ها باعث تخریب زیرساخت‌ها شده است.

از آغاز مذاکرات صلح میان هیئت‌های دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر در اوایل سپتامبر گذشته، خشونت‌ها در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین