کد خبر: ۶۸۰۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

لبنان: آزادی شهروند آمریکایی بازداشت شده در سوریه صحت ندارد

اداره کل امنیت عمومی لبنان اعلام کرد، خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی راجع به آزادی شهروند و روزنامه نگار مستقل آمریکایی در سوریه صحت ندارد.
لبنان: آزادی شهروند آمریکایی بازداشت شده در سوریه صحت ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت المیادین، شبکه های اجتماعی اطلاعاتی را منتشر کردند که نشان می دهد عباس ابراهیم، رئیس اداره کل امنیت عمومی لبنان در سفر اخیرش به واشنگتن روند آزادی اوستن تایس، شهروند و روزنامه نگار آمریکایی در سوریه را بررسی کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا ماه نوامبر نوشت، یک مسوول در کاخ سفید محرمانه به دمشق سفر کرده و با دولت این کشور دیدار کرده است.

این روزنامه با استناد به اعضایی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر منابع آگاه از روند مذاکرات نوشت، کاش باتیل، دستیا معاون ترامپ که از مسوولان درجه اول کاخ سفید در حوزه مبارزه با تروریسم است، اوایل ماه نوامبر برای دیدار محرمانه با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و آزادی دو شهروند آمریکایی که گمان می رود در نزد دولت دمشق بازداشت هستند، به این کشور رفت.

ماه ژانویه هم مادر تایس که از سال ۲۰۱۲ در سوریه ناپدید شده، گفت، یک مقام ارشد آمریکایی مدام مانع از تلاش ها برای تسهیل در آزادی پسرش می شود. او هویت یا محل کار این مسوول را فاش نکرد.

ایالات متحده انتظار دارد اوستن تایس، روزنامه‌نگار مستقل و افسر سابق مارینز آمریکا که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ناپدید شده به همراه مجد کمالماز، پزشک سوری آمریکایی که در پی بازداشتش در سال ۲۰۱۷ به همراه دست‌کم چهار آمریکایی دیگر ناپدید شده‌اند، آزاد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین