کد خبر: ۶۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳

پوتین نخست وزیر می‌شود؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیمتری مدویدف، معاون نخست وزیر و تنها کاندیدایی که از سوی ولادیمیر پوتین برای احراز سمت ریاست‌جمهوری روسیه حمایت شده اظهار امیدواری کرده‌است که پوتین سال آینده با پذیرفتن سمت نخست‌وزیری همچنان در صحنه سیاسی این کشور باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری رویتر مدویدف روز سه‌شنبه در یک نطق تلویزیونی که از تمام کانال‌های تلویزیونی دولتی این کشور پخش می شد اظهار داشت: «من آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کنم، از رئیس‌جمهور نیز می‌خواهم که با پیشنهاد احراز سمت ریاست دولت پس از انتخابات ریاست‌جمهوری موافقت کند».

تنها دقایقی پس از این سخنرانی، ولادیمیر پوتین در سخنانی در جمع اعضای مجمع بازرگانان روسیه اظهار امیدواری کرد که مردم کشورش یک رئیس جمهور «دموکرات» برگزینند، ولی هیچ اشاره‌ای به پیشنهاد دیمیتری مدویدف برای پذیرش سمت نخست‌وزیری نکرد.

دیمیتری مدویدیف، قبلا رئیس دفتر ولادیمیر پوتین بود و اکنون رئیس شرکت بزرگ گاز «گازپروم» است. وی نیز مانند پوتین متولد سن‌پترزبورگ است.

تحلیلگران مسائل روسیه معتقدند که ولادیمیر پوتین با توجه به محبوبیت بالایش همچنان می‌تواند به سهولت در مقام قدرت واقعی سیاسی روسیه باقی بماند، ولو اینکه مطابق قانون اساسی نخست وزیر زیردست رئیس جمهور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین