کد خبر: ۶۸۰۵۲۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد

جزییات محدودیت‌های جدید کرونا در ایران/ وضعیت حضور کارکنان در ادارات و تردد خودروها از اول آذر ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح جامع اعمال محدودیت های برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می شود.
جزییات محدودیت‌های جدید کرونا در ایران/ وضعیت حضور کارکنان در ادارات و تردد خودروها از اول آذر ماه
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رئیسی روز شنبه با اعلام مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: هر تصمیمی که در ستاد ملی کرونا گرفته می شود بر اساس همکاری مردم و دستگاهها در رعایت اصول پروتکل هاست و تلاش می شود با کاهش تجمعات از میزان شیوع بیماری کاسته شود زیرا می دانیم هر جا که پروتکل های بهداشتی کرونا به درستی رعایت نشده و تجمعات خانگی، دورهمی ها و سفرها انجام شده بار بروز بیماری سنگین تر شده است و باعث شده که بار ورود به بیمارستانها به قدری سنگین شود که قابل تحمل نیست و در همه کشورها برای کاهش این بار سنگین محدودیت هایی اعمال می شود.

وی گفت: در ماههای گذشته نیز برای کاهش بار بیماری ۴۳ شهر و در مرحله بعد ۴۶ شهرستان مشمول اعمال محدودیت های شغلی شدند و امروز هم طرح جامع اعمال محدودیت های جدید در ستاد ملی کرونا بررسی شد و بر اساس آن یک طرح هوشمند به تصویب رسید که از اول آذر فعلا به مدت دو هفته اجرا می شود و بعد از آن در مورد تمدید، تشدید یا کاهش آن تصمیم گیری می شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: بر اساس این طرح شهرستانهای کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شود، سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

رئیسی ادامه داد: هدف اصلی از اعمال این محدودیت ها تعطیلی مشاغل نیست بلکه کاهش بار بیماری است. بر این اساس در شهرستانهای قرمز یا دارای سطح سه که اکنون حدود ۱۰۰ شهرستان هستند و اکثر مراکز استانها از جمله تهران هم جزو آن است، به جز مشاغل ضروری در اموری که مایحتاج ضروری مردم و مسائل ایمنی و سلامت مربوط می شود همه مشاغل تعطیل می شوند.

وی گفت: همچنین در شهرستانهایی با وضعیت نارنجی یا سطح هشدار دو مشاعل سطح سه و چهار که جزییات آن اعلام می شود، تعطیل خواهند بود. اکنون حدود ۱۵۰ شهرستان در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار دو هستند و در سطح هشدار یک که حدود ۱۵۵ شهرستان در این وضعیت هستند، مشاغل سطح چهار به مدت دو هفته تعطیل می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بر اساس این مصوبه، تعطیلی ها فقط شامل مشاغل و کسب و کارها نیست و شامل، مدارس، آموزشگاهها، دانشگاهها و مراسم فرهنگی و مذهبی نیز می شود و در سطوح هشدار یک، دو و سه آموزش ها و مدارس غیر حضوری است و برای دانشگاهها و مراسم مذهبی و فرهنگی نیز فعلا به مدت دو هفته محدودیت ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در مورد فعالیت کارکنان ادارات نیز بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در شهرستانهای با سطح هشدار ۳ و قرمز فقط حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می کنند، در سطح دو یا نارنجی یک دوم یا ۵۰ درصد کارکنان حضور پیدا می کنند و در شهرستانهای با وضعیت زرد یا سطح هشدار یک، دو سوم کارکنان حضور دارند.مسئولان ادارات با توجه به ضرورت حضور کارکنان برای نوبت دهی فعالیت آنها بر اساس مصوبه ستادملی کرونا تصمیم گیری می کنند

رئیسی گفت: محدودیت های بعدی برای تردد وسایل نقلیه است و در شهرستانهای با وضعیت دو و سه یعنی قرمز و نارنجی، خودروهای بومی با پلاک هر شهرستان حق خروج از شهرستان را ندارند و خودروهای با پلاک غیر بومی شهرستانهای دیگر حق ورود به این شهرستانها ندارند. جزئیات بیشتر اعلام می شود.

وی افزود: این محدودیت ها از شنبه اول آذر فعلا به مدت دو هفته اعمال می شود و در یک هفته پیش رو اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و پرداختن به جزئیات اجرای این مصوبات انجام می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: همه می دانیم که برای مقابله با کرونا اعمال محدودیت و جریمه راه حل نهایی نیست، این ها راه حل موقت است و تا زمانی که به دارو و واکسن موثر دست پیدا کنیم، راه حل اساسی رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از خانواده، اطرافیان، همکاران و مشتریان است و با مراقبت ها می توانیم از شر محدودیت ها خلاص شود زیرا هر محدودیتی که اعمال می شود تبعاتی دارد و هر محدودیتی که اعمال می شود از سر اجبار و ناچاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
نادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
19
من که نفهمیدم چی شد؟
,
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
13
زمانی که عده ای بیسواد و فاقد سواد مدیریتی مسئول می شوند تصمیم گیری ها بدین شکل می شود که می بینید ......
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
والبته بی اختیار !..؟
ولی حاضر نیستند اعتراف کنند !؟کاری ازشون بر نمیاد
فقط حرف ..تحویل مردم میدهند
اولیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
9
از خیلی کشور ها در کنترل کرونا عقب افتادیم .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
هر کسی فهمید چی به چی شد و چه تصمیمی گرفتند به ما هم بگه
حسینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
باکدوم اقتصادقرنطینه کنند؟باکدوم تغذیه وبهداشت؟؟؟؟باکدوم درآمد؟؟؟باکدوم تحریم میتوانندمقابله کنند؟؟؟قرنطینه کامل ومناسب درایران چیزی شبیه یک جک ودرحقیقت یک تراژدی انسانی است!!!!!!
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
در پاراگراف مربوط به دورکاری کارمندان در جمله " در مورد فعالیت کارکنان ادارات نیز بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در شهرستانهای با سطح هشدار ۳ و قرمز فقط حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می کنند..."
کلمه " حدود " را از کجا آورده اید؟ در حالیکه اگر به زیر نویس های شبکه خبر دیشب دقت می کردید ، صریحا لغت " فقط " را می نوشت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین