کد خبر: ۶۸۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۱

تغییر موضع احمدی‌نژاد در مورد پرونده موسویان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود در پاسخ به خبرنگار روزنامه «آساهی شیمبون» ژاپن در مورد پرونده حسین موسویان گفت: مسوول رسیدگی این مساله قوه‌ قضاییه است و هم‌اكنون در حال رسیدگی است و فكر می‌كنم بهتر است حوصله كنید تا رسیدگی‌ها ادامه یابد. 

وی در مورد موضع‌گیری‌های قبلی خود در این خصوص افزود: بحثی كه من مطرح كردم موضوع دیگری بود. عده‌ای قبل از رسیدگی قوه‌ قضاییه اظهارنظر كردند و من در قبال آن گفتم كه بهتر است مردم هم در جریان قرار گیرند.

محمود احمدی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر آمریکا، یکی دو گام مثبت دیگر بردارد، راه برای تعامل با آن کشور باز خواهد شد. 

احمدی نژاد انتشار گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران را «یک گام مثبت و رو به جلو» دانست و افزود که با یکی دو گام دیگر، شرایط کامل خواهد شد و پیچیدگی ها از میان خواهد رفت و راه برای تعامل میان طرفین باز خواهد شد.

وی تاکید کرد که پیشنهاد وی برای گفتگوی بدون پیش شرط و رو در رو با جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا در برابر رسانه ها کماکان پابرجاست.

احمدی‌نژاد در عین حال خاطرنشان کرد که مناقشه هسته ای، تنها مساله موجود میان ایران و آمریکا نیست. دو کشور بر سر مسایلی چون عراق، افغانستان و مناقشه خاورمیانه اختلاف نظر دارند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد پیشنهاد هسته‌ای ولادیمیر پوتین، به ایران گفت که در این مورد، نمی خواهد توضیحی دهد. 

احمدی نژاد در کنفرانس خبری خود گفت که با توجه به گزارش جدید، فکر نمی کند که تهدید و یا قطعنامه جدیدی در راه باشد. 

احمدی نژاد، در مورد برنامه هسته ای ایران گفت که جمهوری اسلامی آماده است تا با همه طرف های درگیر وارد گفتگو شود تا ابهام های موجود را برطرف کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین