کد خبر: ۶۸۰۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

ابتکار: ‌اولین شناسنامه فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی صادر شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در صفحه توییتری خود با بیان اینکه تلاش‌ها به حاصل نشست و قانون اجرایی شد، از صدور اولین شناسنامه برای فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی خبر داد.
ابتکار: ‌اولین شناسنامه فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی صادر شد
آفتاب‌‌نیوز :

معصومه ابتکار امروز شنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تلاش‌ها به حاصل نشست و قانون اجرایی شد، اولین شناسنامه فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی صادر شد.

وی افزود: این مطالبه مادران ایرانی با تلاش‌های مجلس دهم و دولت دوازدهم محقق شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران نیز امروز اعلام کرد: نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی طبق مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی ایران، صادر و تحویل شد.

منصور حاجی افزود: در اجرای قانون تابعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، ۱۸هزار و ۳۰۰ نفر از افراد متقاضی این قانون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند که اولین شناسنامه ایرانی در کشور توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صادر و تحویل متقاضی شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران ادامه داد: از تعداد افرادی که در سایت یادشده ثبت نام کرده اند، یکهزار و ۵۱ پرونده برای صدور شناسنامه ایرانی تشکیل و در حال انجام مراحل اجرایی بوده و یکهزار و ۴۰۰ پرونده نیز در دست اقدام است.

به گفته حاجی، این اداره کل در راستای تحقق کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخگویی به مراجعین و فرزندان مشمول قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، جهت اجرای دقیق این قانون با تمامی امکانات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
انالله و انا الیه راجعون
فرقی نداره کدوم طرف خارجی باشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین