کد خبر: ۶۸۰۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

لیگ ملت‌های اروپا؛ انتقام فرانسه از پرتغال و شبِ تلخ «راموس»

لیگ ملت‌های اروپا با برتری خارج از خانه ارزشمند فرانسه مقابل پرتغال و رهایی اسپانیا از شکست برابر سوئیس پیگیری شد. «سرخیو راموس» کاپیتان اسپانیا در این دیدار، ۲ ضربه پنالتی را از دست داد.
لیگ ملت‌های اروپا؛ انتقام فرانسه از پرتغال و شبِ تلخ «راموس»
آفتاب‌‌نیوز :

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ ملت‌های فوتبال اروپا، شنبه شب و بامداد یکشنبه با برگزاری ۹ دیدار آغاز شد. از گروه سوم سطح A و در دیداری حساس، پرتغال مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در لیسبون از فرانسه پذیرایی کرد و در نهایت با یک گل شکست خورد تا شانسی برای صعود نداشته باشد.

بازی در حالی آغاز شد که دو تیم شرایط برابری در جدول گروه داشتند و رقابت برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی بین آنان بسیار نزدیک بود.

در نیمه نخست، فرانسه عملکرد بسیار بهتری داشت و «آنتونی مارسیال» مهاجم خروس‌ها سه مرتبه در آستانه گلزنی قرار گرفت که دو مرتبه «روی پاتریسیو» دروازه‌بان پرتغال با واکنش‌های زیبای خود و یک بار هم تیرک دروازه مانع از گلزنی او شدند.

تنها موقعیت پرتغال هم در این نیمه با ضربه سر تماشایی «رونالدو» در دقیقه ۴۴ خلق شد که توپ با فاصله اندکی از روی دروازه میهمان به بیرون رفت.

حملات میهمان در نیمه دوم ادامه یافت و در دقیقه ۵۳ «انگولو کانته» هافبک تدافعی فرانسه با حضور به موقع در محوطه جریمه پرتغال موفق به گلزنی شد.

در ادامه پرتغالی‌ها برای جبران نتیجه تلاش کردند و در دقیقه ۶۰ «فیلیکس» در موقعیت عالی برای گل تساوی قرار گرفت اما از دو قدمی و به طرز عجیبی توپ را به تیرک دروازه فرانسه زد.

این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان «دیدیه دشان» به اتمام رسید تا فرانسه ۱۳ امتیازی شده و در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی، صعودش به نیمه‌نهایی را قطعی کند.پرتغال هم ۱۰ امتیازی باقی ماند و فرصت دفاع از عنوان قهرمانی را از دست داد.

از گروه چهارم، اسپانیا به میهمانی سوئیس رفت و با گل دقیقه ۸۹ «مورنو» از شکست گریخت و به تساوی یک بر یک دست یافت.

اسپانیا در دقیقه ۵۷ به پنالتی رسید تا فرصتی مناسب برای جبران داشته باشد که «زومر» دروازه‌بان سوئیس با واکنشی زیبا ضربه «سرخیو راموس» کاپیتان میهمان را مهار کرد.

در دقیقه ۸۰ «آلوارو موراتا» با خطای واضح «الودی» سرنگون شد تا اسپانیا بازهم صاحب پنالتی شده و مدافع سوئیس هم اخراج شود.

راموس پشت توپ ایستاد و بار دیگر زومر با واکنش مناسب خود پنالتی کاپیتان اسپانیا را مهار کرد تا راموس شب تلخی داشته باشد.

این در حالی است که راموس در این دیدار تعداد بازی‌های ملی خود را به عدد ۱۷۷ رساند و رکورد «بوفون» دروازه‌بان افسانه‌ای ایتالیا را پشت سرگذاشت. کاپیتان اسپانیا اکنون تنها هفت بازی با رسیدن به رکورد «احمد حسن» مصری که ۱۸۴ بازی ملی انجام داده و صدرنشین بازی‌های ملی در جهان است، فاصله دارد.

بالاخره در «مورنو» مهاجم جوان اسپانیا در دقیقه ۸۹ گلزنی کرد تا لاروخا از دومین شکست متوالی رهایی پیدا کند.

در دیگر دیدار این گروه، آلمان در شهر لایپزیگ مقابل اوکراین قرار گرفت و صاحب برتری سه بر یک شد.

«تیمو ورنر» ۲ مرتبه و «لروی سانه» برای آلمان گلزنی کردند.

با نتایج به دست آمده، آلمان با ۹ امتیاز صدرنشین شد و اسپانیا به امتیاز ۸ رسید. با این اوصاف دیدار حساس سه‌شنبه شب اسپانیا و آلمان، تیم راه یافته از این گروه به نیمه‌نهایی را مشخص خواهد کرد.

لیگ‌ملت‌های اروپا از سال گذشته جایگزین دیدارهای تدارکاتی در قاره سبز شده است. این مسابقات در چهار سطح برگزار می‌شود.

نتایج دیدارها بدین شرح است

لیگ A

گروه سوم

پرتغال صفر - فرانسه یک

سوئد دو - کرواسی یک

گروه چهارم

آلمان سه - اوکراین یک

سوئیس یک - اسپانیا یک

لیگ C

گروه یک

جمهوری‌آذربایجان صفر - مونته‌نگرو صفر

قبرس دو - لوکزامبورگ یک

لیگ D

گروه یک

مالت سه - آندروا یک

لتونی یک - جزایرفارو یک

گروه دو

سن‌مارینو صفر - جبل‌الطارق صفر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین