کد خبر: ۶۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان‌شمالی گفت: مصرف غذاهای بر پایه گیاهی که حاوی فیبر محلول و فیتواستروژن ها هستند از جمله غلات کامل مانند نان های سبوس دار، سبزی ها و میوه ها، حبوبات و سویا برای کنترل علائم یائسگی توصیه می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

نسرین علیزاده اظهار کرد: زنان به علت شرایط فیزیولوژیکی خاص، نیاز به توجهات تغذیه ای ویژه ای دارند و در بسیاری از موارد با مراقبت های تغذیه ای پیشگیرانه و به موقع می توان عوامل خطر تغذیه ای را محدود و از بیماری های غیرواگیر شایع در این جنس پیشگیری و یا آن را به تعویق انداخت.

وی بیان کرد: زنان در سنین آخر میانسالی به علت افت هورمون استروژن که به میزان ۶۰ درصد در حدود ۵۰ سالگی (سن یائسگی) اتفاق می افتد، علائم وازوموتور مانند گرگرفتگی در آن ها بروز می کند که کاهش توده استخوانی، افزایش کلسترول تام و LDL و کاهش HDl از عوارض این دوره است.

علیزاده رژیم غذایی متعادل، مغذی و کم چرب را کلید تغذیه سالم برای زنان میانسال خواند و افزود: مصرف منابع کلسیم و ویتامین D، ویتامین k و منیزیم نیز برای حفاظت از سلامت استخوان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت بدنی با تاکید بر ورزش های هوازی، استقامتی و تمرینات تحمل کننده وزن، نقش محافظتی برای استخوان، قلب و عروق و روان دارد و باید ورزش متناسب با وضعیت قلب و عروق فرد باشد.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین