کد خبر: ۶۸۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

سفیر سابق آمریکا در سئول: دیدار کیم و بایدن امکانپذیر است

«کاتلین استفان» سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی گفت: «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی می توانند نشست سران برگزار کنند در صورتی که هر دو ببینند چنین جلسه ای نتیجه "اساسی" دارد.
سفیر سابق آمریکا در سئول: دیدار کیم و بایدن امکانپذیر است
آفتاب‌‌نیوز :

استفان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی افزود: اما با توجه به نشست های رهبر کره شمالی با ترامپ، کیم باید در مورد دستاوردهای این نشست «محتاط» باشد.

وی همچنین گفت که بزرگترین تفاوت بین بایدن و ترامپ این خواهد بود که بایدن سیاست خود را «از دریچه اتحاد و تعهدات ایالات متحده» شکل خواهد داد.

گزارش حاکی است بایدن از دیپلماسی بالا به پایین ترامپ یا اجلاس سران با رهبر کره شمال انتقاد کرده است زیرا وی معتقد است برای اطمینان از پیشرفت در نشست باید مقدمات محکمی قبل از چنین جلسه ای شکل گیرد، ترامپ سه بار با کیم دیدار کرد اما مذاکرات هسته ای از زمان نشست هانوی به بن بست رسیده است.

سفیر سابق کره جنوبی در آمریکا گفت: ممکن است شاهد آزمایش موشکی یا حرکت دیگری از سوی کره شمالی باشیم پیونگ یانگ به دنبال فرصت هایی برای تقویت موقعیت خود است در حالی که بایدن نیز در تلاش است روابط بین متحدان خود در آسیا را تقویت کند و روابط ضعیفی هم با چین را در پیش خواهد گرفت.

اظهارات سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی در حالی است که «ویلیام پری» وزیر سابق دفاع آمریکا هم می گوید هنوز هم دستیابی به توافق هسته ای صلح آمیز با کره شمالی از طریق راه حل دیپلماتیک با وجود توانایی های هسته ای پیشرفته در این کشور، امکان پذیر است.

یونهاپ گزارش کرده است که پری این سخنان را در یک تماس ویدیویی سه جانبه با «لی این یانگ» وزیر اتحاد کره جنوبی و «جئونگ سه هیون» وزیر سابق وحدت و نایب رئیس فعلی شورای مشورتی اتحاد ملی ریاست جمهوری کره جنوبی بیان کرده است.

پری که از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ به عنوان وزیر دفاع دولت بیل کلینتون حضور داشت در قالب «پروسه پری» به دنبال یک قطعنامه سه مرحله ای برای برچیدن سلاح های کشتار جمعی در کره شمالی بود.

او در این نشست تاکید کرد که همه چیز تغییر کرده است از جمله توانایی هسته ای پیشرفته کره شمالی اما راه حل های دیپلماتیک خلع سلاح هسته ای هنوز هم موثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین