کد خبر: ۶۸۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹

۹ ماه است کرونا، مردم را می‌کشد، هنوز برخی اقناع نشده‌اند

معاون استاندار قم گفت: تفاوت طرح کنونی با طرح‌های قبلی جامعیت آن و فراگیری از سوی ارگان مختلف نظام است.
۹ ماه است کرونا، مردم را می‌کشد، هنوز برخی اقناع نشده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن سلیمان پور امروز در جلسه ستاد پیشگیری ،هماهنگی و مدیریت پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به جامعیت و فراگیری طرح و مصوبه اجرایی اول آذرماه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: طرحی که از روز شنبه اجرا می‌شود دربرگیرنده دیگر طرح‌ها هم است، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و این طرح تنها شامل مصوبات ستاد ملی کرونا نیست بلکه یک طرح جامع از سوی کل نظام است و ضمانت اجرایی بالایی دارد.

به گفته این مسئول؛ بحث‌هایی که در جلسه شورای اطلاع‌رسانی مطرح‌شده برگرفته از افکار عمومی جامعه بود تعدد طرح‌ها است، قوه قضاییه و هیات رئیسه مجلس خود را مشمول اجرای این طرح در برگزاری جلسات خود می‌داند، ستاد نیروهای مسلح هم آماده همکاری برای نظارت است.

معاون امور سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و با مرگ‌ومیر روزانه شهروندان روبرو هستیم ولی برخی افراد در جامعه اقناع نشده‌اند.

سلیمان پور افزود: باید این باور را در جامعه ایجاد کنیم که در چه وضعیتی قرار داریم، در بحث اجرای طرح اداری دستورالعمل شورای اداری کشور است، اختیار به استانداران داده‌شده و یک کمیته تشکیل و این مصادیق مشخص شود، برخی دستگاه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی استان‌ها ضروری بودن و یا غیرضروری بودن آن مشخص شود.

معاون امور سیاسی و امنیتی استانداری قم عنوان کرد: از منظر سیاسی با نظارت و همکاری لازم برای اجرایی این مصوبه خواهیم داشت.

حضور ۲ هزار کادر آموزشی در مدارس مختلف استان

وی با اشاره به اجری طرح شاد و حضور ۲ هزار کادر آموزشی در مدارس مختلف قم عنوان کرد: در اجرای طرح شاد کادر آموزشی و مدارس نقشی ندارند ولی باید در هر مدرسه ۵ الی ۶ نفر حضورداشته باشند که جمعاً در استان حدود ۲ هزار نفر در مدارس حضور دارند، باید در این طرح از تردد این ۲ هزار نفر هم جلوگیری شود.

سلیمان پور گفت: بخشی از طرح‌ها از امروز تاکنون برای اعمال محدودیت با مشارکت نیروی انتظامی و بسیج اجرا می‌شود، بخشی از پزشکان در حال تردد باید با ذکر نام و پلاک مشخص شوند.

به گفته وی بخش صنعت مشخص و فهرست دقیقی ارائه شود، اقلام غیرضروری اعمال محدودیت صورت بگیرد و تردد افراد که اقلام ضروری دارند مشخص شود، برخی صنوف شماره پلاک به شماره راهور داده می‌شود، نیروی انتظامی همراه ما است ولی نگاه ما قهری و اعمال برخورد نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین