کد خبر: ۶۸۱۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

افزایش سقف کارت به کارت شتابی و درون بانکی

تمهیدات ویژه بانک مرکزی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها به شبکه بانکی ابلاغ شد.
افزایش سقف کارت به کارت شتابی و درون بانکی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بانک مرکزی، تمهیدات ویژه با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است:

با عنایت به شرایط خاص بهداشتی کشور و موج سوم کرونا و در راستای مدیریت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات مردم به شعب بانک‌ها ضروری است دستور فرمایید موارد زیر با اولویت آنی در دستور کار آن بانک قرار گرفته و بر رعایت آن نظارت دقیق به عمل آید:

-سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت به ۱۰۰ میلیون ریال در هر روز افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳۰ میلیون ریال به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت ساز‌ها از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. لازم به ذکر است در صورت پیوستن به بانک‌ها و پرداخت ساز‌ها به هاب فناوران مالی این سقف می‌تواند تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.

- امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۹ و به مدت یک سال بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیر حضوری و اطلاع رسانی به مشتریان صورت گیرد.

- سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش یابد

- ضروری است فرآیند‌های افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب اصلاح شود و مشتریان بتوانند تمام اقدامات لازم نظیر تکمیل فرم‌ها را به صورت غیرحضوری انجام دهند و پس از مراجعه حضوری صرفاً برای احراز هویت و با صرف حداقل زمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن امور مربوط به پایان رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین