کد خبر: ۶۸۱۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

لودریان: پاریس منتظر اقدامات عملی آنکار است

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که اظهارات صلح طلبانه اردوغان کافی نیست و باید اقداماتی از سوی ترکیه انجام شود.
لودریان: پاریس منتظر اقدامات عملی آنکار است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه (۲۲ نوامبر/ ۲ آذر) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: پاریس انتظار دارد "اقداماتی" از سوی ترکیه انجام شود؛ "اظهارات صلح طلبانه کافی نیست"

وی تصریح کرد: پاریس انتظار دارد این"اقدامات" از سوی ترکیه پیش از نشست شورای اروپایی در ماه دسامبر که به موضوع تحریم های جدید علیه آنکارا رسیدگی می کند، اقدام کند.

روزنامه فرنسوی اوئست فرانس نوشت: اتحادیه اروپا در ماه اکتبر اعلام کرده که وضعیت ترکیه در مورد موضوعات مختلف را در زمان نشست شورای اروپا در ماه دسامبر بررسی خواهد کرد.

لودریان با اشاره به درخواست گفت وگوی رئیس جمهوری ترکیه با اتحادیه اروپا، تاکید کرد: اظهارات تسکین دهنده رجب طیب اردوغان طی دو سه روز گذشته کافی نیست، و باید اقداماتی در این راستا صورت گیرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه نوشت: در میان این اقدامات پیش بینی شده، مواردی وجود دارد که انجام آن ها از جمله در مدیترانه شرقی، در لیبی و همچنین در منطقه قره باغ آسان است.

وی با اشاره به سیاست های توسعه طلبانه آنکارا در لیبی، عراق و مدیترانه شرقی افزود: ما موارد اختلاف زیادی داریم که باید یکی پس از دیگری به آن ها بپردازیم در حالی که از جانب اردوغان اظهاراتی مطرح می شود که مذاکره و گفتگو از آن بر نمی آید.

روزنامه فرنسوی اوئست فرانس نوشت : ترکیه روز گذشته مأموریت کشتی اکتشافی «اوروج رئیس» در منطقه مورد مناقشه با یونان را تا ۲۹ نوامبر به منظور اکتشاف میادین گسترده گازی تمدید کرد؛ حضور این کشتی برای چندین ماه متوالی، تنش هایی را با اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

به نوشته این رسانه فرانسوی، اتحادیه اروپا در ماه جاری، تحریم های آنکارا را به مدت یک سال تمدید کرد و قصد دارد آنها را تشدید کند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اردوغان روز گذشته در یک سخنرانی در کنگره حزب خود، حزب عدالت و توسعه، گفت که او خواهان "همکاری بیشتر با دوستان و متحدان اروپایی خود" است؛ ما می خواهیم آینده خود را همراه با اروپا بسازیم. "

لودریان همچنین درباره تروریسم بیان کرد: سطح تهدیدات بالاست و بار آن تنها بر دوش فرانسوی ها نیست بلکه کل اروپا درگیر است زیرا هدف تروریست ها تخریب است.

وی همچنین گفت: ارمنستان ملت دوست برای فرانسه است و در حال حاضر هواپیمایی حامل کمک های بشردوستانه برای کمک به ایروان پرواز کرده و هواپیمایی دیگر نیز هفته بعد پرواز خواهد کرد.

درتازه ترین تنش میان پاریس و آنکارا، دو طرف بر سر حرف های اخیر و اسلام‌ستیزانه مکرون و واکنش تند ترکیه و تحریم کالاهای فرانسوی دچار اختلافی تازه شده‌اند و آتش اختلاف‌ها بین این دو عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) شعله ورتر از پیش شده است.

این تنش‌ها در ماه‌های اخیر بر سر موضوع‌های گسترده‌ای چون یونان، قبرس، لیبی و منازعه قره‌باغ شدت گرفته و ماجرای قتل معلم تاریخ در حومه پاریس، به تازه‌ترین موضوع اختلافی میان فرانسه و ترکیه بدل شده است. بعد از ماجرای این قتل و اظهارات اسلام‌ستیزانه «امانوئل مکرون» در خصوص لزوم ممانعت از آنچه او از آن به عنوان «نفوذ دیدگاه‌های افراط‌گرایانه اسلامی در فرانسه» عنوان کرد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی تند، به شدت از رئیس جمهوری فرانسه انتقاد و به او توصیه کرده بود که «برای تست سنجش عقل» به پزشک مراجعه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
این .... فرانسوی چی میگه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین