کد خبر: ۶۸۱۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
در پی افزایش قیمت شیر خام

لبنیات از سفره اقشار کم درآمد حذف شد

رییس انجمن کارخانجات لبنی گیلان گفت: افزایش قیمت شیر خام، لبنیات را از سفره اقشار کم در آمد حذف می کند.
لبنیات از سفره اقشار کم درآمد حذف شد
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم آسایش با بیان اینکه گران شدن هر لیتر شیر خام منجر به افزایش قیمت لبنیات در کارخانه های لبنی می‌شود، گفت: در حال حاضر هر لیتر شیر خام ۴۱۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود، این در حالیست که اخیرا مصوب شده است که قیمت شیر خام باید افزایش یابد و به هر لیتر ۴۵۰۰ تومان برسد.

وی افزود: افزایش قیمت شیر تا ۴۵۰۰تومان موجب خواهد شد که خرید شیر از سوی مصرف‌کنندگان کاهش یابد.

آسایش با بیان اینکه افزایش قیمت شیرخام رابطه مستقیم با افزایش قیمت نهاده‌ها دارد، خاطرنشان کرد: ضروری است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود، زیرا گران‌تر شدن شیر عواقب بسیار بدی برای سلامت جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی گران شدن اخیر شیرخام، لبنیات از سفره‌های برخی از مردم که درآمد بسیار پایینی دارند، حذف شده است و اگر جلوی این گران شدن لبنیات گرفته نشود، با کاهش مصرف شیر و تامین نشدن کلسیم مورد نیاز اقشار مختلف جامعه شاهد افزایش بیماری پوکی استخوان خواهیم بود.

رییس انجمن کارخانجات لبنی گیلان گفت: یکی از اهداف مهم صاحبان کارخانجات لبنی گیلان ارایه خدمات به مردم است تا سلامت جامعه به خصوص کودکان تهدید نشود و برای تحقق این هدف مهم لازم است دولت سوبسیدهایی در نظر بگیرد تا بیش از این شاهد کاهش مصرف شیر در جامعه نباشیم.

وی افزود: پرواضح است که پیشگیری بهتر از درمان است و اگر امروز از گران‌شدن شیر خام جلوگیری نکنیم، فردا باید هزینه درمان بیماران با پوکی استخوان بالا را در جامعه متحمل شویم.

آسایش اظهار کرد: گیلان پنج واحد کارخانه لنبی دارد که برخی از این واحدها حتی کمتر از نصف ظرفیتشان در حال کار هستند و با مناسب‌شدن قیمت شیرخام می‌توان ظرفیت بهره‌برداری از این کارخانه‌ها را بالا برد.

وی گفت: با وجود وضعیت اقتصادی کنونی مردم و با وجود تعطیلی اصناف و کاهش کسب و کارها حداقل کمکی که می‌توان به مردم کرد، جلوگیری از افزایش قیمت شیر و به دنبال آن دیگر فراورده های لبنی نظیر ماست و دوغ و... است که اگر امروز اقدام نشود، فردا دیر است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
گوشت.لبنیات ودر نهایت نان.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین