کد خبر: ۶۸۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴

تعادل در قیمت مسكن!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر مسكن و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا قیمت مسكن به تعادل رسیده است یا خیر می‌گوید: هر اندازه برنامه دولت در اجرای زمین‌های 99 ساله قوی‌تر انجام شود به تعادل در قیمت مسكن نزدیك‌تر خواهیم شد.

محمد سعیدی‌كیا در حاشیه مراسم دیدار با وزیر مسكن و آبادانی عراق در جمع خبرنگاران درباره تاثیر واگذاری زمین‌های 99 ساله بر قیمت مسكن تصریح كرد: به طور معمول عده‌ای از افرادی كه مراجعه می‌كنند برای دریافت زمین‌های 99 ساله از بخش خرید مسكن خارج شده‌اند به سمت بازار اجاره رفته‌اند.

وی افزود: تقاضا از بازار كم شده است كه به طور طبیعی این امر بر حالت تعادل و واقعی شدن قیمت‌ها تاثیرگذار است.

وزیر مسكن و شهر‌سازی گفت: تاكنون حدود 800 هزار متقاضی واجد شرایط برای دریافت زمین‌های 99 ساله از سوی وزارت تعاون معرفی شده‌اند كه تاكنون بیش از 700 هزار واحد زمین برای ساخت در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته است.

سعیدی‌كیا تاکید کرد: در حال حاضر حدود سه میلیون متقاضی برای زمین‌های 99 ساله ثبت نام كرده‌اند كه از این تعداد افراد واجد شرایط به تدریج انتخاب خواهند شد و برای دریافت زمین به وزارت مسكن و شهر‌سازی معرفی می‌شوند.

وی تصریح كرد: وزارت مسكن به استعداد ساخت تعداد واحد‌های بیشتری زمین تامین كرده است اما وزارت تعاون هنوز تعداد زیادی معرفی نكرده تا هرچه سریعتر این زمین‌ها را برای آغاز ساخت و ساز واگذار كنیم.

سعیدی‌كیا درباره اینكه چه تمهیداتی برای ساخت و ساز این زمین‌ها در نظر گرفته‌ شده است؟ گفت: وزارت مسكن حمایت‌های لازم در زمینه تامین وام، مصالح و مسائل كلان را انجام می‌دهد. ساخت این زمین‌ها به فعال بودن تعاونی برمی‌گردد كه تا چه اندازه در این زمینه آمادگی دارند كه تاكنون نیز برای 50 هزار واحد مسكونی پروانه ساخت گرفته شده است.

وی با اشاره به اینكه حدود 60 هزار واحد از زمین‌های واگذار شده به مرحله پی‌سازی رسیده‌اند، خاطرنشان كرد: در این زمینه روند پلكانی را طی می‌كنیم و بر تعداد واگذاری زمین روزانه افزوده می‌شود و تاكنون نیز تعداد بسیاری از زمین‌های واگذار شده زیر آماده‌سازی قرار دارند كه پس از آن پروانه دریافت خواهد كرد و مرحله ساخت و ساز آغاز خواهد شد.

سعیدی‌کیا درباره همكاری با كشور‌های همسایه در بخش مسكن گفت: در حال حاضر با سوریه همكاری‌های را آغاز كردیم كه به صورت مشاركتی در حال فعالیت هستیم، همچنین با افغانستان نیز در دیداری كه چندی پیش داشتیم اولین ارتباط را برقرار كردیم كه این دیدار تاثیر بسیار مثبتی به همراه داشته از وزارت مسكن ایران دعوت شده یك گروه برای بررسی زمینه‌های اجرای پروژه به این كشور اعزام كنیم.

وزیر مسكن و شهرسازی در پایان خاطرنشان كرد: در زمینه همكاری با عراق در بخش مسكن این مراسم دیدار اولین ارتباط ماست كه امیدواریم با توجه به نیاز‌هایی كه آن‌ها در بخش ساخت و ساز دارند بتوانیم تعامل خوبی در این زمینه داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین