کد خبر: ۶۸۲۳۸۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
نمکی گفته "مرگ و میر کرونا کم می‌شود"

وزیر بهداشت: واکسن کرونا را برای ۲۱ میلیون نفر تأمین می‌کنیم/ دستور تعطیلی ادارات، شرکت‌های خصوصی و ساماندهی توزیع مرغ

وزیر بهداشت گفت: نهایتاً ۴۱ میلیون دوز واکسن را برای ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر تامین خواهیم کرد، زیرا واکسن کووید ۱۹ دو دوزه است. واکسن داخلی نیز به خوبی پیش می‌رود علیرغم اینکه برخی افراد تولید داخل و جوانان خوش‌اندیشه و دانشمند کشور ا قبول ندارند، ما در این زمینه نیز به خوبی پیش رفته‌ایم و از بین ۱۲ شرکت، ۴ شرکت در حال پیشرفت هستند.
وزیر بهداشت: واکسن کرونا را برای ۲۱ میلیون نفر تأمین می‌کنیم/ دستور تعطیلی ادارات، شرکت‌های خصوصی و ساماندهی توزیع مرغ
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی های خارجی خریداری می کنیم، تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می شود.

سعید نمکی روز چهارشنبه در وزارت بهداشت با تبریک هفته بسیچ افزود: در این هفته طرح شهید قاسم سلیمانی را با همکاری بسیج برای آموزش همگانی، بیماریابی و افزایش تست، درمان زودرس و سرپایی و مدیریت بیماری قبل از رسیدن به بیمارستان آغاز می کنیم. این اقدام همان طرحی است که مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات محله، خانه و خانواده محور فرمودند که با کمک سفیران سلامت در اقصی نقاط کشور با همکاری نیروهای بسیج اجرا می شود و حتما در در پایان این طرح دستاوردهای بزرگی را به جهان اعلام می کنیم و قطعا در کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ موثر است.

مرگ و میر کرونا کم می شود

وی ادامه داد: اگر مردم هنوز از مرگ و میر کرونا اخبار ناخوشایندی را دریافت می کند ناشی از تل انبار بی دلیل بیماران در مراکز درمانی است که گرفتار آن هستیم و در آینده نزدیک با کاهش موارد ابتلا و بستری حتما موارد مرگ و میر کرونا هم کاهش پیدا می کند.

نمکی گفت: از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می کنیم. طبق گزارش ها همکاری مردم به بالای ۹۰ درصد رسیده و این نشان از همکاری مردم با خدمتگزاران خودشان در نظام سلامت است.

دستور رئیس جمهوری برای تعطیلی ادارات و شرکت های خصوصی

وزیر بهداشت گفت: چند مورد بود که موجب نگرانی وزارت بهداشت، این موارد را به رئیس جمهوری گزارش دادیم، اول ترافیک صبگاهی به علت حضور مردم در شرکت های خصوصی و ادارات دولتی بود که بیش از آنچه که فکر می کردیم تاثیرگذار بود و در مترو و اتوبوس شاهد تراکم مردم بودیم، رئیس جمهوری نیز دستور دادند که ادارات دولتی و شرکت های خصوصی باز هم نیروهای خود را کاهش دهند و در حد تعطیلی باشند.

وی ادامه داد: در مصوبه ستاد ملی کرونا برای محدویت ها هم آمده است که شرکت های خصوصی هم مشمول این طرح هستند و اگر رعایت نکنند همکاران وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی کرونا در وزارت کشور مجبور به برخورد و تعطیلی خواهند بود تا در رفت و آمد شهری مشکل ایجاد نشود.

ساماندهی توزیع مرغ با دستور روحانی

نمکی گفت: مشکل دیگر توزیع مرغ در بازارهای سبزی و تره بار در روزهای گذشته بود که باعث می شد انبوه مردم جمع شوند و رتیم ( برنامه) وزارت بهداشت را به هم ریخت. رئیس جمهوری به وزیر جهاد کشاروی و صنعت دستور داد که این موارد به سرعت ساماندهی شود. تا این مشکل را نداشته باشیم.

آخرین اخبار خرید و تولید واکسن کرونا در ایران

وزیر بهداشت افزود: مساله دیگر تامین واکسن کروناست که آن را از از سه طریق دنبال می کنیم. یکی از طریق خرید واکسن از مجموعه کووکس و سازمان بهداشت جهانی که برنامه ریزی کردم ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از این طریق وارد می کنیم که حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ نفر و حدود ۱۰ درصد را پوشش می دهد چون این واکسن باید برای هر نفر دو دوز تزریق شود.

وی گفت: اقدام بعدی تامین حدود ۵.۵ میلیون دوز واکسن از قالب قرارداد مشترک با یک کمپانی خارجی و همچنین خرید ۲۰ میلیون واکسن از یک کمپانی خارجی دیگر و در مجموع ۴۲ میلیون دوز واکسن خریداری می کنیم که حدود ۲۱ میلیون نفر را پوشش می دهد.

نمکی ادامه داد: واکسن داخلی هم خوب پیش می رود و علیرغم نظر عده ای که به تولید داخل باور ندارند. شرکت های دانش بنیان و دانشمندان داخلی در ۱۲ شرکت مشغول تولید این واکسن هستند و حداقل ۴ شرکت حلوتر از بقیه هستند. سازمان بهداشت جهانی مراحل آنها را قبول کرده است. یکی از این شرکتها اجازه آزمایش انسانی واکسن کرونا را در ایران دریافت کرده و هفته آینده کار روی انسان را شروع می کند، فاز حیوانی این واکسن با موفقیت تمام شده و امیدوایم در چندماه آینده مژده ساخت واکسن را به استخضار ملت شریف ایران برسانیم .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
14
کلا شما ها راست میگین همتون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
3
11
منظورت همان ۲۱ میلیون مرفه دیگه
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
بقیه هم بمیرند
مردم باید از اینهمه تدبیر دق کنند !.؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
20 میلیون خونشان رنگینتر است؟!
باید برای همه واکسن تهیه کنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
ادارات تعطیل بشن؟؟؟ ما که یه شرکت خصوصی هستیم و برای شهرداری کار میکنیم هفته ای 3-4 بار توی جلسات بی خاصیت مناطق شرکت میکنیم.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
چرا نتونستید واکسن آنفلوانزا را تهیه کنید وعده های الکی به ملت ندهید
الف
|
India
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
مبارک اطرافیان ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
تابی جون چرا نظرات اعمال نمیشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین