کد خبر: ۶۸۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

فرمانده ارتش: دشمن اگر مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی دریافت می‌کند

فرمانده کل ارتش گفت: امروز ملت بزرگ ایران خرسندند که اگر دشمن به خیال توان دریایی‌اش مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی از عزیزان نیروی دریایی راهبردی ارتش دریافت خواهد کرد.
فرمانده ارتش: دشمن اگر مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی دریافت می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام سرلشکر موسوی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها در آستانه روز نیروی دریایی و سالروز عملیات پرافتخار مروارید هستیم و باید از قهرمانان پرافتخاری سخن بگوییم که تکلیف مداری را خوب می‌شناختند و با وجود کمی تعدادشان، به مصاف دشمن رفتند و فتحی ماندگار در دریا آفریدند.

پیروزی در عملیات مروارید و انهدام و اخراج همیشگی نیروی دریایی دشمن از دریا که طی این عملیات و با محوریت قهرمانان جاویدالاثر ناو پیکان و پیشتازی تکاوران دریایی رخ داد، تمام راهبرد دشمن را در هم شکست و اصلی‌ترین اهداف راهبردی ارتش بعث عراق را که خروج از خفگی ژئوپلیتیک بود از دشمن گرفت.

نیروی دریایی ارتش، در هفتم آذر توانست هم قلب تپنده صادرات نفت عراق در سکوهای نفتی البکر و الامیه را از کار بیاندازد و اقتصاد جنگی عراق را مختل کند، هم توانست نیروی دریایی دشمن را منهدم و از دریا اخراج کند. به تبع آن شریان حیاتی تجارت دریایی دشمن را هم قطع کرد و اقتصاد جنگی دشمن را که شکل ممتاز آن فقط در دریا محقق می‌شود از او گرفت.

دلاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش در طول جنگ حماسه بزرگ‌تری را هم در دریا ثبت کردند و توانستند بیش از ده هزار کشتی تجاری را زیر بمباران و حملات هوایی مستمر دشمن اسکورت کنند، چنان که هرگز در طول جنگ نه تجارت نفت کشورمان قطع شد و نه کمبود مؤثری از ناحیه تأمین ارزاق حیاتی کشور به چشم آمد. گواه این موفقیت بزرگ، تداوم صادرات نفت از جزیره خارک با وجود هزاران حمله هوایی دشمن در طول جنگ بود. گواه دیگرش رویارویی عزتمندانه با نیروهای فرامنطقه‌ای و نبرد شهادت‌طلبانه مجاهدان جوشن و سهند و سبلان بود.

امروز چهل سال از حماسه ناو پیکان و عملیات مروارید می‌گذرد. نیروی دریایی در این مدت، به اوج بلوغ و بالندگی راهبردی رسیده و در دریا حضوری مؤثر و چشم‌گیر دارد. حضور موفق ناوهای ایرانی از دریای چین تا اقیانوس اطلس، از خلیج عدن و باب‌المندب و مدیترانه گرفته تا آفریقای جنوبی همه جا ثبت شده و تحسین همگان را برانگیخته است. این حضور نه صرفاً دریانوردی که حضور عملیاتی متکی به توان دانش‌بنیان داخلی و با قابلیت پشتیبانی رزمی و به صورت خودکافی در دریا بوده است. اقتدارآفرینی یگان‌های شناور و تکاوران نیروی دریایی در این مدت، در عملیات دریایی و حفظ و حراست خطوط تجارت دریایی کشور در برابر دیدگان دشمنان صورت گرفته و ماندگاری مؤثر و حداکثری این نیرو در دریا موضوعی نیست که کسی بتواند انکارش کند. اما ستون این ماندگاری و تاب‌آوری نیروی دریایی، همه بر دوش متخصصان و دانشمندان داخلی و کارکنان ایثارگر این نیروی راهبردی بوده است.

نیروی دریایی ارتش، امروز بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا، از ناو و تجهیزات شناور پیشرفته تا زیردریایی‌های سبک، متوسط و سنگین مدرن را با تکیه بر توان داخلی و در تعامل با متخصصان صنعت دفاعی می‌سازد. سامانه‌های ارتباطی و موشکی و پدافندی‌اش داخلی است. تاکتیک‌های نبرد دریایی را خودش، بر اساس تجربه نبردهای دریایی نوشته و بومی‌سازی کرده و به نقطه اتکای نظام در دریا تبدیل کرده است. در عرصه سازندگی و آبادسازی در سواحل مکران و همه بنادری که با پایگاه‌های این نیرو مجاورت دارند، بسیار موفق بوده و عملکرد و نوع مأموریتش مورد عنایت و توجه فرمانده کل قوا و ملت قدرشناس بوده است.

دریا، جایی است که دشمن اوج قدرت و راهبرد نظامی‌اش را در آن تدوین کرده و به کار گرفته و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جایی که دشمن سعی در قدرت‌نمایی دارد، مقتدرانه و پرافتخار ظاهر شده است. امروز ناوها و زیردریایی‌های ایرانی، مرکب اراده و توان عزیزان مؤمن و متخصصی شده‌اند که ستون قدرت دریایی و سیادت دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر دوش و اندیشه‌شان بناکرده‌اند. موشک‌های نقطه زن و دوربرد نیروی دریایی قادرند اهدافی تا صدها کیلومتر جلوتر از یگان‌های شناوری که دورترین دریاها را پیموده، منهدم کنند و هر دشمنی در هر سطح از فناوری و توان دریایی را به هماوردی می‌طلبند.

امروز ملت بزرگ ایران خرسندند که اگر دشمن به خیال توان دریایی‌اش مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی از عزیزان نیروی دریایی راهبردی ارتش دریافت خواهد کرد و قدرت آتش در دریا را خواهد آزمود. دریا در توفانی‌ترین شرایط برای ملت بزرگ ایران، امن است و می‌توانیم این امنیت دریایی را با مشارکت همسایگانمان برای همه ملت‌های منطقه، در غیاب بیگانگان و نامحرمان تعمیم دهیم و خلیج فارس عزیز را تبدیل به دریای وحدت و اقتدار امت‌های اسلامی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین