کد خبر: ۶۸۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳

حریرچی: سازمان جهانی بهداشت از واکسن‌های ایرانی شگفت‌زده شده است

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با همکاری چند کشور اقدامات اولیه را برای تولید واکسن کرونا انجام داده که این مهم به محض نهایی شدن اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.
حریرچی: سازمان جهانی بهداشت از واکسن‌های ایرانی شگفت‌زده شده است
آفتاب‌‌نیوز :

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با همکاری چند کشور اقدامات اولیه را برای تولید واکسن کرونا انجام داده که این مهم به محض نهایی شدن اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان، در پاسخ به ایرنا در خصوص ساخت واکسن کرونا گفت: هم اکنون در حال ساخت واکسن کرونا در کشورمان هستیم که چهار مورد آن طی روزهای اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارائه شده بطوری که آنها از پیشرفت های محققان و دانشمندان ایرانی شگفت زده شده اند.بسته ماسک 50 عددی، فقط 50 هزار تومان

وی یادآوری کرد: اقدامات لازم برای ساخت واکسن کرونای ایرانی در حال انجام است که از هفته های آینده وارد فاز انسانی و پس از این مرحله وارد مراحل بعدی خواهد شد.

این مسؤول در خصوص آخرین وضعیت کرونایی کشور نیز گفت: با اقدامات و محدودیتهای انجام گرفته تغییرات قابل توجهی در میزان ترددهای مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی رخ داده بطوری که ترددهای سطح کشور حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی در مراکز خصوصی حدود ۸۹ درصد و و مراکزدولتی حدود ۹۴ درصد اعلام شده اما برای اینکه اثرات این اقدام در کاهش موارد ابتلا، سرپایی و بستری مشاهده شود به زمان نیاز دارد.

حریرچی در خصوص وضعیت کرونایی ۲ دسته شهرستان به تعداد ۴۳ و ۴۶ شهرستان که مشاغل ۲، ۳، ۴ در ۲ بسته متفاوت طی آبان تعطیل شده بودند، نیز گفت: در این زمینه از سه روز پیش، ۶۹ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند که امیدواریم در آینده نزدیک تعداد شهرهای با وضعیت بهتر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد در صورتیکه همکاری مردم و اقدامات لازم دستگاه‌های دولتی در ارتباط با شهرستان های باقیمانده در وضعیت قرمز انجام شود می توان به خارج شدن از این وضعیت بیش از گذشته امیدوار بود تا معیشت مردم به وضعیت عادی برگردد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین در ارتباط با تشدید بیماری کرونا در فصل زمستان واعمال محدودیت های دیگر نیز افزود: اعمال محدودیت های دیگر بستگی به شرایط کنونی بیماری در کشور دارد و در این میان سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

این مسؤول بهترین راهکار برای کنترل ویروس کرونا را همدلی، همکاری مردم به ویژه جلوگیری از دورهمی های خانوادگی، عنوان کرد و گفت: در صورت نیاز محدودیت ها افزایش و یا کاهش خواهد یافت.

وی در ارتباط با بهبودی وضعیت کادر درمان کشور خاطرنشان کرد: در این راستا اقداماتی برای افزایش حقوق و نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان، نسبت به سال گذشته انجام گرفته اما هنوز به مرحله رضایت بخشی نرسیده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
متشکرم آقای حریرچی که در این اوضاع سخت کرونائی باعث خنده و تفریح ما شدی
ناشناس
|
France
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
مثل اروپایی ها که نمکی گفت.از کم بودن مرگ کرونایی در ایران شگفت زده شده بودند ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بله بله بلههههههه
سازمان بهداشت جهانی تعجب میکنه که چطور مسئولان میخواهند این واکسن ها را روی مردم کشور خودشون امتحان کنن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
بر اساس اصل مزیت نسبی بهتر است ساخت و تولید واکسن را بر عهده کشور هایی قرار دهیم که از لحاظ مالی و تخصصی و سایر امکانات برتری دارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین