کد خبر: ۶۸۳۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

پس از ترور فخری‌زاده و ورود ناوهای آمریکا به خلیج فارس/پیام های خطرناک این داماد نازپرورده برای امیر قطر و ولی‌عهد عربستان چیست؟

یک روزنامه عربی نوشت: پیام های خطرناک کوشنر برای امیر قطر و ولی عهد عربستان چیست؟آیا نتانیاهو و رئیس موساد به نشست دوم "نیوم" به ریاست این داماد نازپرورده می پیوندند؟
پس از ترور فخری‌زاده و ورود ناوهای آمریکا به خلیج فارس/پیام های خطرناک این داماد نازپرورده برای امیر قطر و ولی‌عهد عربستان چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالباری عطوان با اشاره به سفر کوشنر به منطقه با طرح این سوال «چرا در کمتر از یک هفته از ترور فخری زاده و ورود ناوهای هواپیمابر به خلیج فارس کوشنر به عربستان و قطر سفر می کند؟» در الرای الیوم نوشت:

سفر کوشنر به عربستان و قطر تنها کمتر از یک هفته از ترور فخری زاده از سوی موساد از اهداف آن یعنی تلاش برای گسترش دایره ائتلاف اسرائیل با کشورهای عربی و بسیج برای مشارکت در جنگ ها یا اقدامات تروریستی علیه ایران و جریان های محور مقاومت خبر می دهد.دغدغه اسرائیل که در این سفر نمود می یابد، نابودی ایران و تاسیسات هسته ای این کشور پیش از به قدرت رسیدن بایدن است.

پیام های خطرناک او برای امیر قطر و ولی عهد عربستان چیست؟آیا نتانیاهو و رئیس موساد به نشست دوم "نیوم" به ریاست این داماد نازپرورده می پیوندند؟

-سفر کوشنر به عربستان و قطر تنها کمتر از یک هفته از ترور فخری زاده از سوی موساد از اهداف آن یعنی تلاش برای گسترش دایره ائتلاف اسرائیل با کشورهای عربی و بسیج برای مشارکت در جنگ ها یا اقدامات تروریستی علیه ایران و جریان های محور مقاومت خبر می دهد.دغدغه اسرائیل که در این سفر نمود می یابد، نابودی ایران و تاسیسات هسته ای این کشور پیش از به قدرت رسیدن بایدن است.

روزنامه های آمریکایی هدف این سفر را آشتی دادن عربستان و قطر عنوان کرده اند اما این سخن دروغ و اقدامی برای پنهان کردن هدف اصلی این سفر یعنی حمله به ایران به صورت محدود یا گسترده به علل زیر است:

_نخست:کوشنر در طول چهار سال گذشته هیچ اقدامی جدی برای این آشتی انجام نداده است.

دوم:اگر واقعا درصدد آشتی است چرا این سفر او شامل دیگر دشمنان قطر یعنی مصر،امارات و بحرین نمی شود؟

_سوم:تلاش برای حل اختلاف قطر و عربستان به دور از طرف های دیگر یعنی کاشتن بذر جدایی در محور مخالف قطر است، مگر این که کوشنر بداند عربستان می خواهد از ائتلاف امارات و مصر جدا شده و به ائتلاف قطر و ترکیه بپیوندد که این احتمال واقع بینانه نیست.

_چهارم:دغدغه این روزهای کشورهای حاشیه خلیج فارس آشتی نیست بلکه تنش شدیدی به علت تجاوز اسرائیل به ایران و پاسخ احتمالی ایران بر این کشورهای حکمفرما است که احتمالا فتیله جنگی بزرگ را شعله ور کند. صحبت از آشتی در صورتی که ناوهواپیمابر آمریکا و کشتی های جنگی اش و بمب افکن های B52 وارد آب های خلیج فارس شده اند،نادانی است.

_پنجم:بعید نیست هدف سفر کوشنر به عربستان و قطر یعنی دو کشوری که بزرگترین پایگاه های نظامی آمریکا در آنها قرار دارد، باخبر کردن حکومت این دوکشور از طرح های حمله به ایران باشد حمله ای که از پایگاه های این کشورها صورت خواهد گرفت.

نگاه ها اکنون باید به دیدار ولی عهد عربستان و کوشنر دوخته شود. آیا این دیدار محدود به این دو خواهد شد یا نتانیاهو و رئیس دستگاه موساد نیز به آن خواهند پیوست؛ یعنی افرادی که هفته پیش در کنار پمپئو با ولی عهد در نشستی چهار جانبه دیدار کردند. نشستی که گفته شد طرح جنگ ترور ها و نابودی تاسیسات هسته ای ایران در آن طراحی شد که هدفش به دام انداختن این کشور از طریق وادر کردنش به پاسخ است.

روزنامه "فایننشال تایمز" هدف این سفر را آشتی میان کشورهای خیلج فارس عنوان کرد. این سخن جهل نسبت به تحولات منطقه را نشان می دهد. بن سلمان در برابر فشارهای ترامپ برای آشتی و عادی سازی مقاومت کرد زیرا او می داند عادی سازی با اسرائیل یا آشتی با قطر باعث نخواهد شد بایدن از بازگشت به توافق هسته ای منصرف شود.

کوشنر به دنبال آینده و منافع مالی و تجاری خود در منطقه و بهره برداری از دستاوردهای عادی سازی در این راستا است. هر سخنی غیر از این با توجه به واقعیت منطقه و تحولات آن درست نیست. چرا رهبران عربستان و قطر به داماد رئیس جمهوری امتیاز دهند که شش هفته بعد از قدرت کنار می رود، در حالی که چنین امتیازی را به امیر فقید کویت اعطا نکردند که سه سال آخر عمر خود را به پیدا کردن راه حلی برای این بحران اختصاص داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
3
آیا نشر این گونه اخبار موجب فزایش قیمت دلار و سکه میشود ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین