کد خبر: ۶۸۳۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

شاخص بورس منفی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) دو هزار و ۶۹۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۸۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۸ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۲۷۴ واحد افزایش به ۴۲۳ هزار و ۱۶۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۱۴۴ واحد رشد به ۲۷۷ هزار و ۹۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۶ هزار و ۳۵۷ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۱۲۸ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۰۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۵ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۱۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۶۴ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۴۴ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۴۴ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۵۴ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۹۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد بانک ملت (وبملت) با ۹۴۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۸۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۱۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۶۸۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۴۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۶۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۰۶ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۷۵ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۲۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپیهر)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، بانک دی (دی)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۹۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۴۶۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۸۷۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپیهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه کوثر (کوثر) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و نفت ایرانول (شرانل) تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین