کد خبر: ۶۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۴

سفر خانواده مامور سابق اف بی ای به تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خانواده مامور سابق اف بی آی که به گفته منابع آمریکایی در ایران ناپديد شده است، برای پيگيری پرونده وی روز سه شنبه وارد تهران شدند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کريستين لوينسون به همراه پسر و خواهرش  و یک عکاس از خبر گزاری رویتر ، ساعت ۱۱ شب به وقت تهران وارد فرودگاه بين‌المللی امام خمینی شدند.این خانواده یک هفته پیش ویزای خود را دریافت کرده و از طریق پاريس به تهران آمدند. دو تن از مقامات سفارت‌سوئیس در فرودگاه از آنها استقبال کردند. 

طبق گزارش ها، رابرت لوينسون ، مامور سابق اف بی آی ، آخرين بار در تاريخ هشتم مارس امسال در جزيره کيش ديده شده و پس از آن سرنوشت او اطلاعی در دست نيست.  گفته می شود آقای لوینسون به عنوان مامور يک شرکت امنيتی خصوصی در حال تحقيق درباره قاچاق سيگار بوده است. 

به گفته همسر رابرت لوینسون، او در تایخ هشتم مارس از دبی تماس گرفته و خبر سفرش به جزیره کیش را داده است. همسر او، کريستين، باور دارد که او در ايران است چرا که نام او در هيچ پروازی پس از آن ثبت نشده و پاسپورت او مورد استفاده قرار نگرفته است. 

وزارت امور خارجه ايران، ناپديد شدن اين مامور سابق اف بی آی را در ايران تاييد کرده و اعلام کرده است که ماموران امنيتی ايران در حال پيگيری پرونده وی هستند.کريستين لوينسون اعلام کرده بود که به همراه سفير سازمان ملل در ايران و ديپلمات های‌سوئيسی سعی خواهد که با مقامات ايرانی ديدار کند. 

خانواده آقای لوينسون حدود يک هفته در ايران خواهند ماند. همسر اين مرد مفقود شده، پیشتر، گفته بود: «من می خواهم با تک تک مقامات ايرانی ديدار داشته باشم و اميدوارم که آنها قادر باشند برای پيدا کردن شوهرم کمک کنند.» 

تام کيسی سخنگوی وزارت خارجه آمريکا هم از دولت ايران خواسته بود که طی اين سفر،به خانواده آقای لوينسون کمک کنند.و گفته بود : «ما باز از ايران می خواهيم تمام اطلاعات مربوط به اين پرونده را در اختيار خانواده لوينسون وسفارت سوئيس در ايران قرار دهند.» 

دولت ايران از طريق سفارت سوئيس در تهران که حافظ منافع آمريکا در ايران است، به مقامات آمريکايی اطلاع داده بود که تحقيقاتی را در اين زمينه انجام داده اند اما نمی دانند که بر سر آقای لوينسون چه آمده است. 

کريستين لوينسون پيش از اين، در آستانه سفر محمود احمدی نژاد به آمريکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در نامه ای به وی از رييس جمهوری ايران خواسته بود که در پيدا شدن همسرش، به او کمک کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین