کد خبر: ۶۸۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

باران شدید و سیلاب در استان بوشهر/ انسداد برخی مسیرها تا اطلاع ثانوی

از عصر روز گذشته، شنبه ۱۵ آذرماه مطابق با پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر، بارش باران شدید و رعدوبرق و متعاقب آن وقوع سیلاب و آبگرفتگی موجب انسداد برخی معابر برون شهری و همچنین بروز مشکلاتی در رفت‌وآمد و تردد شهروندان بوشهری گردید.
باران شدید و سیلاب در استان بوشهر/ انسداد برخی مسیرها تا اطلاع ثانوی
آفتاب‌‌نیوز :

همه ساله در فصول پاییز و زمستان هنگام بارندگی در سطح جاده های برون شهری و معابر درون شهری شاهد وقوع حوادثی از جمله تصادفات مختلف و بیشتر از نوع واژگونی هستیم، طی چند هفته گذشته نیز در چند نوبت بارش شدید باران موجب بروز مشکلاتی در محورهای مواصلاتی بین شهری و مسیرهای داخل شهری شده است. ریزش آوار و خرابی برخی منازل در روستاهای شمال استان بوشهر از این جمله است.

صبح امروز مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر طی اطلاعیه‌هایی از انسداد محور برازجان-گناوه (محدوده روستای بویری به شبانکاره) به دلیل آبگرفتگی و سیلاب مسیر رفت و برگشت، محور برازجان-کازرون به علت سیلاب و ریزش کوه، و محور ساحلی شیف-گناوه به دلیل آبگرفتگی و سیلاب خبر داد.

این مسیرها تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و مسیر گناوه- محور ساحلی بندرریگ-شیف- بوشهر به عنوان مسیر جایگزین محور برازجان-گناوه (محدوده روستای بویری به شبانکاره) برای تردد پیشنهاد شده است. گفتنی است عوامل راهداری و امدادی در محل حاضر بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی امدادرسانی خواهند کرد.

انسداد ۶ مسیر در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد بارش ها و اینکه بارندگی شدید پیش‌بینی شده بود از ۲۴ ساعت قبل نیروهای راهداری را در نقاطی که احتمال ریزش کوه و طغیان رودخانه ها وجود داشت مستقر کردیم. بارندگی از صبح امروز شدت بیشتری پیدا کرده و الان ۶ مسیر مشکل پیدا کرده و مسدود است.

سید حمیدرضا علم افزود: نیروهای راهداری در حال ریزش برداری در محور کنارتخته-دالکی هستند. همچنین محور ساحلی گناوه-بوشهر، محور برازجان-گناوه، محور دیلم-هندیجان و دیلم-بهبهان دچار انسداد شده است و همکاران راهداری نیز در تمامی جاده‌ها مستقر هستند.

افزایش حجم خروجی آب از رودخانه‌ها

وی اظهار کرد: میزان بارش‌ها در بالادست و جنوب استان فارس بسیار زیاد است و با توجه به اینکه تا ساعت آینده حجم خروجی آب از رودخانه‌هایی همچون رودخانه کلل و یا جنوب کهگیلویه و بویراحمد بیشتر می‌شود نیاز به مراقبت و احتیاط بیشتری وجود دارد.

مدیرکل راهداری استان بوشهر ادامه داد: به این دلیل و با توجه به شرایط حاضر برخی مسیرها را بسته‌ایم تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

علم خاطرنشان کرد: خواهش من از مردم این است که در این شرایط بارندگی، با توجه به احتمال ریزش کوه و طغیان رودخانه‌ها از سفرها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و منتظر آرام شدن شرایط جوی و نرمال شدن وضعیت و توقف بارندگی بمانند.

رانندگی در باران و شرایط لغزنده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر با اشاره به وقوع سیلاب و بارندگی شدید گفت: علل اصلی وقوع تصادفات در شرایط بارانی ؛ کاهش پایداری و اصطکاک تایرها،کاهش دید راننده و تاثیری که بر رفتار رانندگان می گذارد.

سرهنگ قدرت اله کشکولی توصیه کرد رانندگان قبل از سفر از طریق تماس با شماره تلفن های ۱۴۱ و ۱۱۰ اطلاعات لازم را در خصوص وضعیت راهها و مسیر مورد نظر کسب نمایند. رانندگان قبل از حرکت وسیله نقلیه خود را به لحاظ ظاهری و فنی از جمله سیستم ترمزها،چراغ ها،شیشه ها، تایرها بازدید نمایند.

وی افزود: هنگام حرکت راننده و سرنشینان کمربند ایمنی را ببندند، دست های راننده بر روی فرمان و در موقعیت سه و نه قرار داشته باشد. با سرعت مطمئن رانندگی شود تا بتوانند در مواقع ضروری خودرو را به صورت ایمن هدایت و کنترل نمایند، چراغ های خودرو را روشن و با نور پایین حرکت نمایند تا هم خوب ببینند و هم خوب دیده شوند، در زمان رانندگی به جلو و جوانب توجه کافی داشته باشند تا به موقع خطرات آشکار و پنهان را رویت، تشخیص و فرصت کافی برای تصمیم‌گیری و عکس العمل موثر داشته باشند. از ترمزگیری ناگهانی پرهیز کنند. قبل از رسیدن به پیچ ها و تقاطع ها سرعت خود را کاهش دهند. فاصله طولی مناسب را با وسایل نقلیه جلویی رعایت کرده و در نقاطی که از عمق آب اطلاع ندارند و یا شدت جریان روان آب های سطحی زیاد است وارد نشوند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر رانندگان بایست هنگام تغییر خط حرکت، گردش و یا دور زدن از آیینه ها به موقع استفاده کنند و با صبر و حوصله و تمرکز بالا رانندگی نمایند، به نقاط کور وسیله نقلیه خود توجه داشته باشند و در نقاط کور دیگر وسایل نقلیه به خصوص خودروهای سنگین قرار نگیرند.

سرهنگ کشکولی همچنین با اشاره به ممنوعیت تردد موتورسیکلت در هنگام بارندگی و لغزنده بودن راه اظهار امیدواری کرد رانندگان و سایر کاربران ترافیک با شناخت کافی از شرایط رانندگی در آب و هوای بارانی و لغزنده بودن سطح راه به گونه رفتار کنند که شاهد وقوع سوانح ترافیکی نباشیم.

بارش شدید باران و تگرگ در بوشهر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در ۱۰ استان کشور طی امروز عنوان کرد: بارش امروز (۱۶ آذر) در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم و گیلان شدت بیشتری دارد.

به گفته صادق ضیاییان بارش در مناطق جنوبی کشور گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد است و در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین