کد خبر: ۶۸۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

گزارشی از جنگ علیه «محور ایران» / اسرائیل: جنگ آینده ویرانگر و در چند جبهه خواهد بود

تحقیقی که مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره سناریوهای جنگ احتمالی انجام می‌دهد، به این نتیجه رسیده که جنگ آینده احتمالا در چند جبهه شامل لبنان، سوریه، عراق و غزه خواهد بود.
گزارشی از جنگ علیه «محور ایران» / اسرائیل: جنگ آینده ویرانگر و در چند جبهه خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

سایت شبکه روسیا الیوم گزارش داد که اودی دیکل، مدیر مرکز مذکور هشدار داد، در جنگ آینده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات پهپادی در چند جبهه سوریه، لبنان، غرب عراق و احتمالا غزه در معرض هزاران موشک قرار خواهد گرفت.

براساس تحقیق یاد شده، رویارویی آینده در چارچوب تجلی محورش علیه "محور ایران" خواهد بود، سلسله داخلی مرتبط از تهران تا بیروت شامل ایجاد توانمندی‌های مختلف برای مقابله با رژیم صهیونیستی در سطح گسترده موشک‌ها، پهپادها، یگان‌های جنگ چریکی که به اسرائیل نفوذ می‌کند، شهرک‌ها و سایت‌های حیاتی در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان و ارتفاعات جولان.

به اضافه آن، در این تحقیق آمده است، جنگ آینده در چند جبهه از جمله لبنان، سوریه، غرب عراق با احتمال الحاق حماس و جهاد اسلامی در غزه خواهد بود.

آماده کنندگان این تحقیق تاکید کردند، تغییر گسترده‌ای در تهدید افزایش حضور حزب‌الله به خصوص تلاش‌های آن در ایجاد موشک‌های نقطه زن وجود دارد.

اورنا مزراحی، محقق این تحقیق می‌گوید، جنگ آینده در شمال ویران‌کننده و سخت خواهد بود و به نظر می‌رسد هر یک از دو طرف نمی‌خواهند این جنگ در بربگیرد.

این گزارش افزود، طبق کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، به رغم این‌که طرف‌ها در حال حاضر جنگ را نمی‌خواهند اما این درگیری به چند دلیل از جمله بی‌ثباتی در منطقه و بعد از ترور محسن فخری زاده و اصرار ایران بر مقابله با تقویت آمادگی آن برای جنگ در شمال احتمالا روی دهد و از کنترل خارج شود.

تهیه کنندگان این گزارش اشاره کردند، جنگ آینده در سطح متفاوت بوده و شدت آن از جنگ‌های قبلی بیشتر خواهد بود به طوریکه پیش‌بینی می‌شود ویرانی بیشتری در جبهه داخلی اسرائیل از جمله خساراتی به اهداف استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی روی دهد اما این ویرانی در لبنان و سوریه نابودگر خواهد بود.

این تحقیق اشاره کرد، سناریوی حمله غیرمنتظره توانمندی ارتش را در پاسخ فوری و آمادگی نیروهای دفاع هوایی و آماده باش نیروهای ذخیره تضعیف کرده و تعطیل می‌کند. در هر سناریویی تمرکز بر وارد کردن خسارات‌ جدی به جبهه داخلی مدنی اسرائیل و فلج کردن اقتصاد خواهد بود.

مدیر این مرکز اودی دیکل تصریح کرد، وضعیت نگران‌کننده جامعه اسرائیل همانطور که در بحران کرونا شکل گرفت نگرانی برجسته درباره نتایج جنگ را برمی‌انگیزد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین