کد خبر: ۶۸۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

دیدگاه بولتون و مقامات پیشین CIA ،MI6 و اسراییل درباره آینده روابط ایران و آمریکا

جان بولتون به همراه مقامات ارشد پیشین سازمان سیا، سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و سرویس اطلاعت خارجی انگلیس دیدگاهشان را در یک کنفرانس مجازی درباره احتمال توافق میان آمریکا و ایران مطرح کردند.
دیدگاه بولتون و مقامات پیشین CIA ،MI6 و اسراییل درباره آینده روابط ایران و آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، برخی مقامات ارشد سازمان سیا، MI۶، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد تردید دارند که توافقی بزرگ و جامع میان ایران با دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و دیگر قدرت های جهانی در سال ۲۰۲۱ انجام شود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، جان سر سائرز رئیس پیشین MI۶، سرویس اطلاعات خارجی انگلیس که در کنفرانس مجازی اندیشکده مطالعات امنیت ملی شرکت کرده بوند هر دو به وضوح گفتند که اگر هرگونه توافقی قرار باشد که انجام شود، بیش از یک سال طول خواهد کشید.

همچنین، نورمن رول مقام ارشد پیشین سیا تاکید کرد که مواضع مذاکره‌ای دولت بایدن با دولت ایران بسیار از یکدیگر فاصله دارند و هر توافق جامعی مستلزم تلاشی گستره است.

علاوه بر این، زوهار پالتی مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ایرانی ها درباره هیچ چیزی مصالحه نخواهند کرد. از سال ۲۰۲۱ انتظار چیز زیادی ندارم.

بولتون در ادامه این نشست تاکید کرد: جو بایدن گفته است خواهان مذاکره با ایران است تا به توافق هسته ای بازگردد اما فکر می کنم که منطقه را پیچیده تر از آن چیزی خواهد یافت که دولتش انتظار دارد.

همچنین آموس یادلین رئیس پیشین اطلاعاتی ارتش اسرائیل درباره این موضوع گفت: آنچه اهمیت دارد بستن راه گریزهای برجام قبلی است.

یادلین هم گفت: گذشتن از امتیازی که در دولت دونالد ترامپ از طریق کارزار فشار حداکثری به وجود آمده است بدون گرفتن امتیازهای جدید از ایران در زمینه موشک های بالستیک و ایجاد بی ثباتی دز منطقه از سوی تهران، یک اشتباه خواهد بود.

سائرز، رئیس پیشین سازمان MI۶، گفت که اگرچه گشایش بزرگی را در سال ۲۰۲۱ پیش بینی نمی کند، فکر می کند که امکان دارد توافقی بزرگ در ۲۰۲۲ انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین