کد خبر: ۶۸۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱

مسمومیت اهالی روستای ینگیجه بوکان

به دنبال مسمومیت اهالی روستای ینگیجه شهرستان بوکان با علایم مشکلات گوارشی موضوع در دست بررسی ویژه قرار گرفت.
مسمومیت اهالی روستای ینگیجه بوکان
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال مراجعه اعضای بیش از چهار خانوار از اهالی این روستا از توابع بخش مرکزی بوکان با علائم مشکلات گوارشی مشکوک طی روزهای اخیر به درمانگاه‌های بوکان موضوع توسط مسئولان بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.

مراجعه‌کنندگان چند روز اخیر به درمانگاه و مراکز بهداشتی این شهرستان به صورت سرپایی درمان شدند و وضعیت بهداشت آب روستا نیز هم اکنون تحت کنترل است.

آزمایشات لازم و برنامه‌ریزی جهت بررسی علت این مسمومیت و همه شرایط و وضعیت موجود تحت کنترل و مدیریت اکیپ کنترل طغیان ناشی از آب و مواد غذایی مرکز بهداشت شهرستان بوکان انجام گرفته است.

رئیس مرکز بداشت بوکان در خصوص این حادثه گفت: به دنبال مسمومیت تعدادی از اهالی روستای "ینگیجه" این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی طی ۲ روز گذشته، علت این امر توسط مسؤولان بهداشتی در دست بررسی است.

رحیم سلطانی ادامه داد: از آنجا که تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر از ۲ نفر بود و یک طغیان را نشان می‌داد احتمال وجود یک آلودگی با منبع مشترک آب یا غذا در این روستا توسط کارشناسان پیش بینی شده است.

رئیس مرکز بهداشت بوکان ادامه داد: نمونه‌گیری از آب روستا انجام شده و نتایج آن فردا توسط مسئولان امر اعلام خواهد شد.

سلطانی بیان کرد: اکیپی متشکل از کارشناسان بیماری‌ها و بهداشت محیط ستاد مرکز بهداشت به این روستا مراجعه کرده و ضمن بررسی جوانب، راهنمایی‌های لازم برای پیشگیری در سایر افراد خانواده‌ها را در این روستا انجام داده‌اند.

روستای ینگیجه با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۲ کیلومتری شهر بوکان قرار داشته و یکی از روستاهای مهاجرپذیر این شهرستان به‌شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین