کد خبر: ۶۸۴۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

کلاهبرداری با شگرد کار در منزل/مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری افرادی خبرداد که با شگرد کار در منزل اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌ کردند.
کلاهبرداری با شگرد کار در منزل/مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد علی رئیس پلیس استان زنجان روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: با پایش و رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان مشخص شد شخص یا اشخاصی به هویت‌های نامعلوم با تبلیغ و انتشار آگهی‌های دروغین و معرفی شرکت‌های سوری با ترفند کار در منزل و کسب درآمد بالا در فضای مجازی، اقدام کلاهبرداری از افراد می‌کردند.

سرهنگ آدینه‌لو در ادامه گفت: در بررسی‌های فنی و پلیسی، ۲ نفر متهم به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان دلالت شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شدند ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند که با تبلیغات گسترده از فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی دروغین کار در منزل و کسب درآمد در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد قربانیان ضمن دریافت بیعانه برای استخدام، اقدام به کلاهبرداری و پولشوئی با سوء استفاده از کارت‌های بانکی قربانیان می کردند.

وی گفت: این مجرمان سایبری در اظهارات خود به کلاهبرداری بیش از ۱۰ هزار نفر به میزان ۵۰ میلیارد ریال در سراسر کشور اعتراف کرده اند.

کشف سموم کشاورزی قاچاق میلیاردی

سرار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان از کشف بیش از ۱۰ هزار لیتر انواع سموم کشاورزی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان کبودراهنگ خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی کبودراهنگ در پی اخبار رسیده مبنی بر این که فردی اقدام به انبار و احتکار سموم کشاورزی می کند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از یک انبار کشاورزی موفق به کشف ۱۰ هزار و ۷۰۰ لیتر انواع سموم کشاورزی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان ارزش ریالی محموله مکشوفه را از قول کارشناسان حدود ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای این عملیات یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی و انبار نیز پلمب شد.

توقیف ۲۰ هزار عدد ماسک قاچاق

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد استان آذربایجان غربی از کشف ۲۰ هزار عدد ماسک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت سایپا خبر داد و گفت: با اشراف اطلاعاتی مأموران ایستگاه ایست و بازرسی "دارلک" مهاباد حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه سایپا حامل کالای قاچاق شناسایی شد.

وی افزود : پس از هماهنگی با مراجع قضائی و در بازرسی از خودروی مورد نظر ۲۰ هزار عدد ماسک تنفسی سه لایه بدون مجوز بهداشتی کشف شد. در این راستا راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۲ تن کره قاچاق

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۲ تن کره قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در پایانه مرزی "پرویزخان" شهرستان "قصرشیرین" خبر داد و گفت: پس از اطلاع پلیس آگاهی "قصرشیرین" مبنی بر حضور یک کامیون حامل کالای قاچاق در بازارچه "پرویزخان" رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی کامیون مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند. در بازرسی های انجام شده ۲۲ تن کره قاچاق کشف شد، کارشناسان ارزش این محموله را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار جاویدان همچنین از دستگیری راننده کامیون خبر داد و گفت: این فرد برای صدور حکم لازم و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۳ تن بذر ذرت قاچاق

سرهنگ جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۳ تن و ۱۳۰ کیلوگرم بذر ذرت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در سرهنگ شهرستان "کنگاور" خبر داد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی "کنگاور" حین گشت زنی در ورودی شهرستان به یک دستگاه کامیون که با سرعت زیادی در حرکت بود، مشکوک شدند.

وی گفت: کارآگاهان با مشاهده کامیون و بی توجهی راننده به اخطار پلیس، اقدام به تعقیب خودرو کرده و پس از طی مسافتی آن را متوقف و نسبت به بازرسی های لازم اقدام کردند. کارآگاهان در این بازرسی ۲۳ تن و ۱۳۰ کیلوگرم بذر ذرت قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۵ میلیارد ریال می رسید، کشف کردند. راننده دستگیر و به دستگاه قضائی برای صدور حکم معرفی شد.

کشف ۱۰۷ راس دام قاچاق

سرهنگ بزرگعلی نوری فرمانده انتظامی شهرستان بهار استان همدان از کشف ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان بهار با کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان، به یک دستگاه خودروی کامیون که از سمت همدان به مقصد استان های غربی در حرکت بود مشکوک شده و آن را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق کشف شد که ارزش آن ها برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده و ۳ متهم در این خصوص با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به این که دام های مکشوفه تحویل جهاد کشاورزی شهرستان شد تا در چرخه عرضه به بازار قرار گیرد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشابه و مشکوک به حمل احشام و کالای قاچاق را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۷۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان "فسا" خبر داد و گفت: با کسب خبری مبنی بر قاچاق احشام توسط افراد سودجو به مقصد استان های مرزی، مأموران پاسگاه "دوگان" شهرستان "فسا" با کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این خودروها، ۱۷۵ رأس گوسفند قاچاق کشف که با دستور مرجع قضائی به میدان دام تحویل داده شد. کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، ۲ دستگاه کامیون به پارکینگ منتقل و رانندگان آن ها نیز با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین