کد خبر: ۶۸۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۵

بیش از ۸ هزار روستای ایران در معرض خطر سیلاب

 معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: هشت هزار و ۶۰۰ روستا و ۴۵۰ شهر کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارند.
بیش از ۸ هزار روستای ایران در معرض خطر سیلاب
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود منصور شبانگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: هفت هزار و ۳۰۰ سیلاب طی ۲۰ سال اخیر رخ داده که هر کدام به طور متوسط ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به مناطق وارد کرده است.

وی با بیان اینکه کشور اکنون شرایط خاصی دارد اظهار داشت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین ۳۰ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش بادی قرار دارد.

وی گفتچ: اجرای طرح های آبخیزداری می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

منصور با اشاره به اهداف سفر به کرمان تصریح کرد: زارعت چوب می تواند به عنوان روش جایگزین و تامین نیاز کشور عمل کند و در این راستا انگیزه اقتصادی نیز وجود دارد.

وی گفت: به ازای هر هکتار ۷.۸ میلیون تومان تسهیلات به زراعت چوب پرداخت می شود لذا در این زمینه با صنایع چوب هماهنگی شده که قرارداد داشته و خرید تضمینی تدریجی از آنها داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال جهش ۳۰ هزار هکتاری را هدف گذاری کردیم که ۷۰۰ هکتار از این مقدار در استان کرمان قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال سه استان برای اولین بار از پساب و آب های غیرمتعارف برای آبیاری و زراعت استفاده کردند لذا می طلبد مساعدت استان کرمان را نیز در این زمینه داشته باشیم.

منصور به کشت های جایگزین و کم نیاز به آب اشاره کرد و افزود: کشت گردو، گل محمدی بادام و بنه و ایجاد صنایع جانبی، بسته بندی و فراوری به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند.

وی اظهار داشت: بزرگترین پایگاه اطفا حریق جنوب‌شرق کشور تا اوایل خرداد ماه سال آینده در شهرستان رابر از توابع کرمان به بهره‌برداری می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین