کد خبر: ۶۸۵۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

تنش سیاسی در اسرائیل شدت گرفت/هاآرتص: این رژیم در آستانه فروپاشی قرار گرفته است

تنش سیاسی در رژیم صهیونیستی که طی روزهای اخیر و با نمایان تر شدن ناکاآمدی دولت نتانیاهو شدیدتر هم شده است به نهادهای امنیتی این رژیم به ویژه شاباک و موساد رسیده است .
تنش سیاسی در اسرائیل شدت گرفت/هاآرتص: این رژیم در آستانه فروپاشی قرار گرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز دوشنبه تارنمای پایگاه خبری " عربی ۲۱ " یوآف لیمور کارشناسان نظامی که به نهادهای امنیتی این رژیم نزدیک است ، در این خصوص می گوید که در میان اعضای شاباک ( امنیت داخلی) ، موساد و واحد اطلاعات نظامی رقابت شدیدی برای تصدی پست ریاست جریان دارد .

به گفته وی موساد هم اکنون به شدت از درون دچار بحران شده و نیازمند انجام تغییرات عمیق ریشه ای است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو در نظر دارد رئیس جدیدی برای موساد خارج از قلمرو کادر سران آن از میان فرماندهان ارتش برگزیند و همین امر انتقادهای شدیدی را علیه نتانیاهو برانگیخته است.

لیمور که به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، فاش کرد: هم اکنون میان " یوسی کوهن " رئیس موساد و " نداف آرگمان " فرمانده شاباک و " تامیر هایمان " مسئول واحد اطلاعات نظامی ارتش به شدت اختلاف نظر وجود دارد و آنها در نشست های محرمانه خود پشت درب های بسته به شدت یکدیگر را مورد انتقاد قرار می دهند.

بحران در میان نهادهای امنیتی ونظامی رژیم صهیونیستی در حالی است که بحران سیاسی حاصل از عملکرد پرانتقاد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را وادار کرد سفر خود به بحرین و امارات را برای دومین بار به تعویق اندازد.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم امروز (دوشنبه) به نقل از روزنامه صهیونیستی " یدیعوت آحارانوت " اعلام کرد که این سفر که قرار طی هفته جاری انجام شود به دلیل « بحران سیاسی داخلی در تل اویو » به تاخیر افتاده است و تاریخ جدیدی برای این سفر مشخص نشده است.

«آموس هارل» کارشناس مسایل سیاسی اسراییل دیروز (یکشنبه) در گزارشی که روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر کرد ، نوشت که این رژیم در آستانه فروپاشی قرار گرفته است .

او با ابراز ناامیدی از وضعیت نهادهای رژیم اسرائیل به ویژه در زمینه سیاسی، امنیتی و نظامی، اوضاع داخلی این رژیم را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.

وی تاکید کرد که نتانیاهو ارتش و امور خارجه را از برخی اقدامات و فعالیت‌های مهم خود از جمله توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین، فروش هواپیماهای پیشرفته آمریکایی به ابوظبی و سفر مخفی وی به عربستان، مطلع نکرده است، علاوه بر اینکه وزارت امور خارجه در مذاکرات تعیین مرز دریایی با لبنان نقشی ندارد و یک نفر به نام «مئیر بن شابات» به عنوان مشاور امنیت رژیم اسرائیل که از نزدیکان نتانیاهو است، شرکت می‌کند و اکنون این سوال مطرح است که چه کسی بر باقی‌مانده رژیم اشغالگر اسرائیل نظارت می‌کند، در حالی که کابینه، و پارلمانی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
سلام دروغ میگن با میخان حواس مارو پرت کنن ترسیده مرتیکه بزدل چون میدونه ایران دنبالشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین