کد خبر: ۶۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

ابلاغ اعتراض شدید ایران نسبت به بیانیه‌های اروپایی در احضار سفیران آلمان و فرانسه

در احضار سفیران آلمان و فرانسه به وزارت خارجه، مدیر کل اروپای وزارت خارجه مراتب اعتراض شدید و صریح جمهوری اسلامی ایران به بیانیه‌های اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی در حمایت از عنصر شناخته شده تروریستی و حمایت‌های مالی و معنوی برخی‌ کشورهای اروپایی از عناصر و گروههای تروریستی را به آن‌ها ابلاغ کرد.
ابلاغ اعتراض شدید ایران نسبت به بیانیه‌های اروپایی در احضار سفیران آلمان و فرانسه
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در احضار سفرای آلمان و فرانسه چه گذشت، عنوان داشت: همانطور که قبلا نیز به اطلاع رسید در پی صدور بیانیه های مداخله جویانه صورت‌گرفته، بعد از ظهر امروز سفرای آلمان در ظرفیت رییس دوره ای اتحادیه و نیز ظرفیت ملی و سفیر فرانسه توسط مدیرکل اروپای وزارت خارجه به این وزارتخانه احضار شدند.

در دیدارهای برگزار شده، مدیر کل اروپای وزارت خارجه مراتب اعتراض شدید و صریح جمهوری اسلامی ایران به بیانیه‌های اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی در حمایت از عنصر شناخته شده تروریستی و حمایت‌های مالی و معنوی برخی‌ کشورهای اروپایی از عناصر و گروههای تروریستی که بطور مشخص اقدامات مجرمانه امنیتی را در همکاری با سرویسهای جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران مرتکب شده و خود نیز به صراحت بدان‌ها اقرار کرده اند، را به آنها ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در این دو دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه به سفرای آلمان و فرانسه یادآور شد:

با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیریهای خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، ژورنالیسم نام دارد؟ و یا بر اساس کدام‌ تعریف یک ژورنالیست تحت رصد، حفاظت و در همکاری با سازمان امنیت داخلی فرانسه و در ارتباط نزدیک با موساد قرار میگیرد، مبادرت به جمع‌آوری گسترده اطلاعات حساس ملی از جمله نظامی نموده و آنها را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خاص قرار میدهد؟

کما اینکه برغم آگاهی مقامات فرانسوی از فعالیتها و تحرکات ضد ایرانی روح الله زم، سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه، پیش از این تایید کرده بود که از آزادی کامل در تحرکات خود برخوردار بوده است. جای بسی شرم است که برخی کشورهای اروپایی سالهاست مامن تروریست‌ها از گروهک منافقین گرفته تا جنایتکاران الاحوازیه شده‌اند.

برخی عناصر اصلی گروهکهایی نظیر تندر که در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرده و در صدد انجام عملیات بزرگ دیگر در سایر نقاط ایران بودند که خوشبختانه با تسلط اطلاعاتی ایران به نتیجه نرسید، نیز تابعیت همین کشورهای اروپایی را دارا بوده اند.

این یک تراژدی تاریخی است که اروپا تروریسم را بر اساس منافع خود به خوب و بد تقسیم کرده و از آن بطور گزینشی در راستای اهداف خود استفاده میکند. این چرخه باطل نفرت‌پراکنی، خشونت و تروریسم، میراث همین رویکرد ضد بشری و ضد انسانی است.

طنز تلخ‌تر این است که کشوری که مخفیانه به یک دیکتاتور کودتاچی که تعداد بیشماری را در تظاهرات سرکوب و در سیاهچال‌ زندانی و یا اعدام نموده نشان لژیون دونور می دهد، بیشرمانه از دمکراسی و حقوق بشر صحبت کند. کشورهایی که سالهاست با حمایت بی چون و چرا از متجاوزین به خاک یمن و تجارت پرسود سلاح‌های مخرب، یک ملت را در قحطی و شرایط یک فاجعه انسانی و کشتار دسته جمعی قرار داده‌اند، هیچ‌گونه حقی ندارند که خود را در جایگاه مدافع بشر قرار دهند.

بهره گیری آمریکا از پایگاه هوایی یکی از این کشورهای اروپایی برای انجام عملیات تروریستی در منطقه و از جمله ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی که پیش از این منجر به تشکیل ۴ پرونده نزد نظام قضایی آن کشور شده، جایی برای ادعاهای بظاهر بشردوستانه این کشورها باقی نمی گذارد.

ملت ایران همچنین هرگز نقش این دسته از کشورهای اروپایی در تجهیز صدام به سلاحهای شیمیایی که منجر به شهادت مظلومانه مردم سردشت و حلبچه و نیز شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از نیروهای سپاه و ارتش در جبهه های جنگ تحمیلی شد را از یاد نمی برد. کما اینکه هنوز بسیاری از مجروحین شیمیایی جنگ تحمیلی در جای جای ایران با درد و رنج ناشی از آلودگی به مواد شیمیایی بکار گرفته شده در تسلیحات نظامی صدام مواجه هستند.

جای بسی تاسف است که ارزش‌های والای انسانی و بشری اینچنین بازیچه دست دولت‌هایی شده است که همه چیز از جمله حقوق بشر و آزادی بیان را تبدیل به یک ابزار برای اهداف سیاسی کوته‌بینانه خود نموده‌اند.

مدیرکل اروپای وزارت خارجه در دیدارهای انجام شده اضافه کرد: متاسفانه کشورهای اروپایی با پناه دادن به عوامل تروریست و جنایتکاری که دستشان بخون ملت ایران آلوده است، چشم بستن بر اعمال مجرمانه آنها و مهم تر از آن سعی در تطهیر تروریسم، از نظر ملت بزرگ ایران در اقدامات ننگین چنین عناصری سهیم هستند. اینکه اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان و فرانسه بجای عذرخواهی از ملت ایران و خانواده های شهدای عملیات تروریستی و مجرمانه و پذیرش سهم خود در این اقدامات، مدعی حمایت از عوامل جنایتکار می شوند، قویا محکوم بوده و لذا اظهارات منافقانه آنها از کم ترین ارزشی نزد ملت و دولت ایران برخوردار نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین