کد خبر: ۶۸۵۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰

کشاورزان و دریانوردان بوشهری مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر گفت: کشاورزان و دریانوردان مراقب خطرات احتمالی باشند.
کشاورزان و دریانوردان بوشهری مراقب باشند
آفتاب‌‌نیوز :

فرج‌الله شکوهی‌پور از ورود سامانه بارشی جدید و افزایش ناپایداری‌های جوی و دریایی از روز سه شنبه خبر داد.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب از عصر سه شنبه تا پایان روز جمعه بر روی دریا و در سطح استان بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز پنج شنبه در نیمه شمالی و سواحل شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

افزایش ارتفاع موج دریا

شکوهی‌پور تاکید کرد: در پی وزش باد، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است.

وی با پیش‌بینی بارش خفیف باران در روز سه‌شنبه بر روی دریا، افزود: در روز چهارشنبه عمدتاً نوار ساحلی استان و برخی نقاط شمالی استان شاهد بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی وزش باد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پنج شنبه نیز در سطح استان و نوار ساحلی، با شدت بیشتر در سواحل و مناطق شمالی خصوصاً شهرستان‌های دیلم و گناوه و برخی نقاط مرتفع دشتستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر

وی افزود: روز جمعه نوار ساحلی و برخی نقاط در سطح استان با بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای روبرو خواهد بود.

شکوهی‌پور از آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی استان از جمله دیلم و گناوه بویژه در روز پنج شنبه خبر داد و بیان کرد: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن روان‌آب برخی نقاط از استان‌های مجاور هم مرز با شهرستان‌های دیلم و گناوه وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان و کشاورزان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین